<$BlogRSDUrl$>

woensdag, juli 21, 2004

Slapeloze nacht 

We hebben allemaal wel eens van die nachten dat je heerlijk in je bedje ligt en gewoon niet in slaap kunt vallen en vanuit je ooghoeken zie je van die rode cijfers oplichten die aangeven dat het steeds later en later en later wordt. Dat had ik dus de afgelopen nacht. Ik ben helemaal niet extreem vroeg of extreem laat naar bed gegaan, maar toch wilde ik maar niet in slaap vallen. Ik bleef maar liggen denken over van alles en nog wat. Wat ik dan probeer - en wat dus niet werkt weet ik inmiddels uit ervaring - is denken: 'he, ik ben moe, ik ga mijn gedachten op nul zetten en ik ga slapen!' Ja, mooi niet, hoe vaker ik dat dan denk, hoe wakkerder ik word lijkt het wel.

Enfin, om half twee (of was het inmiddels al 2 uur 's nachts) ben ik er maar even uitgegaan, badjasje aangetrokken, thee gezet en ben ik even op de bank geploft en heb de tv aangezet. En jeetje wat  word je daar vrolijk van zeg, tv om 2 uur 's nachts. Op 1 zender wordt nog het nieuws herhaald en de overige zenders zijn het domein van de homeshopping en tell sell; en daar wordt je pas echt vrolijk van, wat je allemaal niet 's nachts vanaf een luie bank kan bestellen.

Een paar voorbeelden: de biostabiel. Wie heeft er niet van gehoord, als je die koopt en om je nek hangt dan genees je spontaan van alles waar je last van hebt en vind je je innerlijke rust, vanwege de magnetische werking (o.i.d.). Ze beloven bijna dat de blinden weer kunnen zien en de lammen weer kunnen lopen. Tuurlijk! Had ik laatst niet een bij Kassa! of Radar gezien dat die ketting gewoon nep is. Enfin, blijkbaar is er nog steeds een markt voor. Okay, het hangertje zie er niet onaardig uit, maar denk niet dat je er beter van wordt!

En wat dacht je van al die handige middeltjes om binnen 1 week niet 1 of 2, maar wel 10 tot 20 kilo kwijt te raken en er uit te zien als een filmster met een superfiguurt! Wat je ervoor moet doen? Helemaal niets, gewoon normaal blijven eten en (niet) bewegen zoals je altijd deed, ondertussen dat pilletje slikken, dat bewuste middeltje smeren of dat o zo leuke bandje met stroomstootje om je buik doen en je valt 'vanzelf' kilo's af. Tuurlijk, je slikt zo'n pilletje en blijft 5 keer in de week bij de McDrive langsgaan en dan krijg je het figuur van een model. Dream on!!!!!!

En ja, als je dacht, dat is alleen voor de vrouwen....nee, ook voor de mannen hebben ze geweldige middeltjes op de markt. Zag ik gisterennacht tijdens het zappen ook niet ineens een pompje al dan niet in combinatie meer een smeerseltje wat de erectie kan bevorderen of opwekken o.i.d. Gut, waar ze 's nachts al geen reclame voor moeten maken! En dan de manier waarop; het lijkt verdorie wel Duitsland zeg.....is ondertiteling too much to ask? Nee, dan dat o zo leuke nagesynchroniseer, daar worden we allemaal echt vrolijk van.

Wel bleken al deze infomercials bijzonder slaapverwekkend en ja hoor, vrijwel meteen nadat ik de tv had uitgedaan en mijn bedje ben ingedoken, was ik in dromenland. En nee, ik heb de volgende artikelen NIET besteld; de biostabiel, afslankpillen, ontharingscremes, dat erectieding (niet echt iets voor mij), van die sportapparaten die door Chuck Norris worden aangeprezen en cd-boxen met hits uit de jaren 50, 60, 70, 80 en 90. Wel had ik die box willen bestellen met de hits van de 21ste eeuw, maar die was er vreemd genoeg nog niet! 

Overigens wel vandaag besteld: het boek Een ongewoon gesprek met God; weer eens wat anders dan een John Grisham of een Stephen King!

This page is powered by Blogger. Isn't yours?