<$BlogRSDUrl$>

donderdag, juni 10, 2004

Marco! 

Ik had gisteren even geen puf meer om mijn log te updaten, want ik was pas laat thuis nl. ..."en de reden dat ben jij... binnuuunnn", uh........nou, dat is ook weer overdreven. Marco is er volledig schuldig aan dat ik pas rond kwart voor 2 (!) mijn mandje in rolde. Je kunt je dan ook wel voorstellen dat ik er vandaag ontzettend fris en fruitig bij liep. Marco? Ja, je weet wel, Borsato!

Maar het was zeker de moeite waard, het concert van Marco in de Kuip. En voor alles moet een eerste keer zijn, dus ook voor de eerste keer Marco live en de eerste keer in de Kuip. En ik moet toegeven, het geluid in de Kuip is beter dan in de ArenA. Er is alleen één nadeel aan de Kuip, die ligt in Rotterdam en de A4 is rond spitstijd niet altijd een pretje.

Enfin, hoe ik daar zo beland ben? Vorige week kreeg ik een mailtje van een oud-collega, tevens vriendin. Of ik zin had om mee te gaan. Uh...ja, leuk, alleen, mijn portemonnee, vond het minder. Maar, neejoh, de kaartjes zijn gratis, zij krijgt ze van haar werk! Oh, maar dat verandert de zaak, een gratis kaartje, daar zeg je natuurlijk geen nee tegen, ik ben tenslotte Hollander....hahahahahaha

En gisteren was het dus zover. Om 4 uur de boel op kantoor afgesloten, kasten dicht, pc uit en weg. Eerst even naar Nieuw-Vennep gereden, bij vriendin K een hapje gegeten en om effe 6 uur in de auto gesprongen richting Rotterdam. En ik moet zeggen, het viel me mee met de files. Om iets over 7 uur waren we bij de Ahoy, waar je de auto kon parkeren en vanwaar je met de 'gratis' pendelbus (ja, ja, gratis!? Dat zat vast bij de prijs van het parkeren inbegrepen) naar de Ahoy werd gebracht. Om iets over half 8 stapten we na een kaart- en tascontrole het veld op. Lee Towers was net klaar en het voorprogramma werd vervolgd met Lois Lane (die vind ik ook altijd erg leuk!), Boris (ook leuk), Veldhuis & Kemper, Edwin Evers op drums en rond kwart voor 9 was het dan eindelijk tijd voor Marco himself. Het concert was erg goed, de sfeer was goed, het weer was helemaal top, het bier was (ondanks de prijs) erg lekker en ik hem me prima vermaakt. Wibi Soerjabie (of hoe heet die vent) kwam nog een leuk stukje pingelen, Karel Kraaijhof (ja, die van dat nummer van de bruiloft van Maxima) kwam ook even spelen en Marco deed zijn duet met Do. Dat duet was nog te harden, maar de cover van het nummer van Bryan Adams had van mij echt geschrapt mogen worden. Okay, ze zong het niet slecht (ze zette alleen zo vreselijk niet zuiver in!), maar aan Trijntje Oosterhuis kan ze echt niet tippen. Trijntje maakte, overduidelijk in verwachting, ook haar opwachting en zong weer erg lekker!

Rond kwart over elf was na 'Binnen' en een nummer waarvan ik de titel niet eens weet, het concert afgelopen en toen moesten zo'n ...tigduizend mensen de Kuip weer uit. Bij de pendelbussen was het dringen, maar bij de tweede serie bussen hadden we een plekje in een overvolle bus bemachtigd. Bij de Ahoy stond mijn auto'tje nog (toch ook fijn om 'm dan nog te zien staan), maar hoe kom je in godsnaam dat parkeerterrein af, zonder de halve onderkant van mijn auto te beschadigen door hem van de stoep (zo'n 45 cm hoog ofzo) af te rijden. Enfin, na een rondje tussen de auto's uiteindelijk de uitgang gevonden en toen in colonne naar de Ring. Eenmaal op de Ring kon ik lekker doortuffen, en rond half één waren we weer in Nieuw Vennep. K afgezet, even snel plassen, en daarna weer snel door naar huis. Maarja, ik moet dan altijd nog even zitten als ik thuis kom en dus kon het gebeuren dat ik op een doordeweekse dag zomaar rond kwart voor 2 mijn mandje in rolde. Maar ik kan wel terugkijken op een zeer geslaagde avond....!

This page is powered by Blogger. Isn't yours?