<$BlogRSDUrl$>

zondag, mei 30, 2004

Volgevreten 

Pffff....ik kan geen pap meer zeggen. En nu zul je je afvragen...zo moeilijk is het toch niet om pap te zeggen? Nee dat klopt, maar je moet het ook niet letterlijk nemen maar figuurlijk. Ik zit nl. echt helemaal vol. Hoe dat komt? Dat komt omdat ik vandaag met mijn zus, zwager en mijn vader gezellig ben wezen brunchen in Café Americain. Een zgn. Jazz brunch, brunchen met live muziek en gelukkig niet van die vreselijk zenuwachtige jazzmuziek, maar erg relaxte achtergrondmuziek.

Vanmorgen werd ik rond 9 uur wakker en ik ben nog een tijdje in bed blijven liggen lezen. Ja, ik kan er wel uitgaan en dan gaan douchen, maarja, dan wil ik ook gaan ontbijten en als je dan een uurtje later gaan zitten brunchen is dat niet echt handig. Rond half elf ben ik toch maar uit mijn mandje gerold en onder de douche gesprongen (niet al te letterlijk nemen, want als ik onder mijn douche zou willen springen kom ik vast ten val omdat dan blijf haken aan de badrand of blijf hangen in het douchegordijn!)Daarna even lekker tutten en grutten (en wat is dat met mijn haar, vandaag ook weer de grootste moeite moeten doen om het een beetje fatsoenlijk in model te krijgen).

Om iets voor twaalven belde mijn zusje dat zij en mijn zwager bij Ikea reden. En dat was voor mij het sein om mijn tas te pakken en naar beneden te lopen, want zij kwamen mij ophalen om te gaan brunchen met mijn vader. Na een kleine omweg (shit, die borden met omleiding kloppen helemaal niet, want de Stadhouderskade is helemaal niet afgesloten!) kwamen wij bij het Byzantium waar we de auto hebben neergezet en daarna zijn we naar het Americain geslenterd. Mijn vader was er al en om half één kon de brunch beginnen en die begon met een glas champagne....en dat op mijn nuchtere maag! Het was maar goed dat er ook een fles water op tafel stond!

De brunch was eigenlijk een buffet en dat was zeer uitgebreid: croissants, diverse soorten brood, scones, koffiebroodjes, brownies, vis (zalm, paling, makreel), roerei, gebakken champignons, tomaat, salades, diverse kaassoorten, etc., etc. Echt te veel om op te noemen. Maar aangezien ik niet had ontbeten (en een koppie thee vult nu ook niet echt!) ging het er allemaal goed in. Ik heb zoveel gegeten (het was ook allemaal zo lekker) dat ik nog steeds aan het uitbuiken ben. Ik neem straks wel een soepje of zo...want meer krijg ik waarschijnlijk toch niet naar binnen. Het was erg gezellig en zeker een keer voor herhaling vatbaar, maar niet elke week....:-)

Morgen maar weer hardlopen om het er weer een beetje af te lopen.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?