<$BlogRSDUrl$>

zaterdag, mei 29, 2004

Vakantiegevoel! 

Jeetje, wat kan een mens toch bevoorrecht zijn. Hoezo? Omdat ik deze week maar een 3-daagse werkweek had, want ik had donderdag en vrijdag lekker vrijgenomen, omdat Yasemin en haar vriendje naar Nederland kwamen. Donderdag even een paar boodschapjes gedaan en even het huis aan kant en vast even al het beddengoed enzo op orde maken want ik weet uit ervaring dat als je 's avonds laat thuis komt dat je daar echt geen zin meer in hebt....:-)

Aan het begin van de avond naar Schiphol gereden en hun vlucht was precies op tijd geland en na een kleine 20 minuten kwamen ze dan ook door de douane gelopen. Jeetje wat was het leuk om haar weer te zien. Zij was alleen mijn mobiele nummer vergeten (en nog wel meer) en ze was bang dat als ik er niet zou zijn, dat ze me dan niet kon bereiken. Maar gelukkig, Luusje was er wel. Yasemin was nog even bang dat ze mij niet meer zou herkennen, maar dat viel reuze mee ondanks mijn rode haardos. Daarna naar mijn auto gelopen, bagage erin gegooid en naar mijn huis gereden. Daar even lekker bij zitten kletsen en foto's zitten kijken (haar arme vriendje 'moest' al voor de zoveelste keer al die foto's gaan zitten bekijken). Maar het was wel gaaf om al die foto's te zien. Yasemin is ook in Vietnam geweest en daar ben ik een paar jaar geleden ook geweest en dan is het wel heel leuk om ook dat weer eens te zien. En natuurlijk de foto's van ons samen op het strand van Cambodja. Maar inmiddels werd het tijd om de stad in te gaan. Yasemin had tijdens haar reis door Cambodja ook nog een andere Nederlander leren kennen en we hadden afgesproken dat we hem ergens op de Nieuwmarkt zouden treffen. Alleen Yasemin had ook zijn mobiele nummer en adres thuis op tafel laten liggen (tja, ze is blond!), maar gelukkig bestaat er ook nog internet en was hij (Barry heet ie) zo slim geweest (hij is niet blond...hahahahaha) om zijn mobiele nummer nog even op de mail te zetten). Dus konden we toch nog afspreken en dat werd dus rond een uurtje of half 11 in Cuba op de Nieuwmarkt. Daar kennisgemaakt met Barry en even gezellig geborreld. En een borrel konden we wel gebruiken want het was behoorlijk fris (ik had tijdens het nieuws op de radio zelf horen vertellen dat er kans was op nachtvorst!).

Vanaf de Nieuwmarkt richting Rembrandtsplein gegaan en daar weer verder geborreld in de Heren van Aemstel (we waren alleen net te laat voor het optreden van de band), en uiteindelijk ook nog even beland is Soho (altijd leuk om vrienden daar mee naar toe te nemen!). De beide heren hadden meteen sjans, en de dames....tja, je weet dat je weinig sjans hebt in een homobar, maar gezellig was het er wel en we hebben af en toe erg moeten lachen. Daarna zijn wij zo rond half 3 weer naar huis gegaan. Ik had dan wel een vrije dag gehad, maar Yasemin had de hele dag nog gewerkt en was als sinds half 7 's morgens op, dus een beetje nachtrust kon ze wel gebruiken...ik ook trouwens.

Vrijdagmorgen rond een uurtje of half 10 werden we allemaal langzaam wakker, maar na even douchen zaten we niet veel later allemaal weer behoorlijk fris aan het ontbijt (jammie, croissantjes met aardbeien.....). Daarna de rest van de foto's zitten bekijken (zij heeft 'slechts' 3 fotoalbums!) en toen was het ineens al bijna 12 uur. Tijd om de spullen bij elkaar te pakken want we zouden even een uurtje of 2 gaan varen met de boot van Barry. Dus hup, alle spullen in de auto en wij naar hem gereden. Overstappen van de auto in de boot en toen was het varen geblazen. Nouja, de motor deed het werk en wij zaten erg relaxed te genieten. Via de de sluizen en de brug het IJsselmeer op. Vlak bij IJburg de zeilen gehesen en daarna lekker gezeild. Bij het eiland Pampus weer gekeerd en toen weer teruggegaan, want we moesten voor 4 uur weer bij de brug zijn (anders zouden we daar 2 uur moeten blijven liggen). Dat haalden we gelukkig net (terug ging het zeilen iets minder snel dan heen, tenminste dat gevoel had ik) en aansluitend hadden we ook meteen de sluis mooi mee. Rond half vijf was de boot weer op haar ligplaats en zijn we voor een snelle plaspauze even naar Barry zijn huis gegaan (het toilet op de boot was stuk en dat is natuurlijk niet handig als je moet).

Na deze pitstop zijn we naar Blijburg gereden, waar wij even zijn gaan borrelen en meteen daar ook maar wat hebben gegeten (lekkere sate'tjes hebben ze daar). Heel gezellig! Rond een uur of 7 was het tijd om te gaan, niet dat we echt wilden, maar ja, Yasemin had afgesproken om 's avonds naar haar familie in Tilburg te gaan en ja, daar kan je dan niet om 12 uur komen aankakken. Ik heb ze dan ook even naar het Centraal Station gereden en daar afgezet en afscheid genomen. Ik kan in ieder geval terugkijken op 2 hele leuke dagen en ik heb dan ook echt het gevoel dat ik vakantie heb.......

This page is powered by Blogger. Isn't yours?