<$BlogRSDUrl$>

dinsdag, maart 16, 2004

Koude douche....brrrrrr 

Een tijdje geleden had ik een elektriciteitsstorinkje en als gevolg daarvan was ook mijn CV-ketel uitgevallen waardoor ik dus geen warm water had. Gelukkig was het een kwestie van even de stekker uit het stopcontact halen en 'm er weer opnieuw indoen waardoor de ketel zich resette. Gisterenavond wilde ik eens lekker in bad; ik doe de kraan aan maar tot mijn verbazing komt er in plaats van lekker warm water, ijskoud water uit de kraan. Mijn zin om in bad te gaan was spontaan over. Maar wat was hiervan de oorzaak. De verwarming deed het nl. wel gewoon. Ik even naar de ketel gekeken en normaal gesproken moet er een groen lampje branden (groen staat voor: ik doe het, ik zorg voor warm water). Helaas voor mij, er brandde helemaal geen lampje, ook geen rood lampje. Meteen maar even de vastgoedbeheerder gebeld en het probleem gemeld, want ik wil toch eigenlijk wel lekker warm kunnen douchen. Om kwart voor 10 gisterenavond kwam uiteindelijk de monteur en het probleem bleek 'm in de schakelkast te zitten. Die heeft hij vervangen en gisterenavond om kwart over 10 had ik weer heerlijk lekker warm water en ook vanmorgen heb ik daar weer heerlijk van mogen genieten toen ik onder de douche stond.

Nu zou je denken, goh, dat probleem was snel en simpel verholpen. Helaas was het van korte duur. Toen ik vanavond uit mijn werk kwam en de kraan opendraaide, kwam er tot mijn verbazing een klein straaltje warm water uit de kraan en binnen een paar seconden kwam er helemaal geen water meer uit de kraan. In plaats van warm water heb ik nu dus geen water. Gek genoeg doet de koudwaterkraan het nog wel. Vanavond zit een warm badje er dus waarschijnlijk weer niet in. Ik heb om 7 uur gebeld, maar tot op heden ben ik nog niet teruggebeld door de monteur. Ik wacht nog een kwartierje en dan ga ik weer bellen. En ik denk dat ik 'm ook maar meteen reserveer voor morgenavond, drie maal is scheepsrecht toch!?

This page is powered by Blogger. Isn't yours?