<$BlogRSDUrl$>

donderdag, februari 26, 2004

Sneeuw! 

Tja, wie heeft er vandaag niet mee te maken gehad? Stonden we niet gezellig allemaal massaal in de file vanmorgen? Ik hield mijn hart vast toen ik vanmorgen het ontbijtnieuws zat te kijken. Daar werd nog net niet gezegd dat het van overheidswege verboden was om de weg op te gaan, maar er werd toch wel met nadruk geadviseerd om maar niet de weg op te gaan. En ook de dj's op de radio lieten zich in deze niet onbetuigd. Enfin, ik ben toch maar op weg gegaan. Maar niet voordat ik de o zo leuke laarsjes met hak en gladde zool had verruild voor de iets stevigere bergstappers met profiel (de laarsjes trek ik op het werk wel aan). Bij mijn auto aangekomen moest ik deze eerst van een flinke laag sneeuw ontdoen. Overigens, voordeel van sneeuw is dat het alleen maar wegvegen was en dat ik niet hoefde te krabben. En toen op weg. Op het parkeerdak ging alles goed. Daar was ik een van de eerste die vertrok, dus nog geen ijsbanen. Op de doorgaande weg was het echter een ander verhaal. Daar was het behoorlijk glibberen geblazen. En tja, wat doe je dan. Langzaam rijden en afstand houden. En op deze wijze heb ik met een gemiddelde snelheid van 30 km per uur in slechts 30 minuten (normaal 20) mijn werk bereikt. Gisterenavond heb ik er langer over gedaan om thuis te komen en toen lag er geen eens sneeuw! Op kantoor aangekomen was het overigens bijzonder uitgestorven; daar kwamen de meesten pas rond 10 uur binnen zeilen. Ik was er toen al dik een uur. Voordeel van vroeg aanwezig zijn, is dat ik lekker bijtijds wegging terwijl de rest er nog lekker zat te werken.....

Ben benieuwd hoe lang ik er morgen over zal doen.....

This page is powered by Blogger. Isn't yours?