<$BlogRSDUrl$>

zondag, februari 29, 2004

Rustige zondag (not) 

Vanmorgen uitslapen, dat was mijn plan voor de zondagmorgen. Helaas gooide een van mijn medeflatbewoners roet in het eten. Die vond het nl. nodig om om kwart over 9 een paar gaten te gaan boren in een betonwandje. En omdat ik in een flat woon, klinkt dat dus heerlijk door. Daar ging mijn welverdiende rust. Ik geloof dat een van de buren hem of haar (wie het is weet je nooit in een flat; het kan de flat naast je zijn maar ook die 4 verdiepingen boven) verteld heeft dat je volgens het reglement pas na 10.00 uur mag boren. En toen was het dus weer stil. Tot klokslag 10.00! Vanaf dat moment werd er weer vrolijk op los geboord, getimmerd en weet ik niet wat geklust. Ik zat dus weer rechtop in mijn mandje en ben er maar uitgegaan om een ontbijtje voor mezelf in elkaar te flansen. Om 11 uur ben ik lekker lang gaan douchen en ik had besloten om maar eens een uurtje lekker te gaan relaxen onder de zonnebank (en dus meteen een beetje een kleurtje te krijgen). Ik lag nog geen 2 minuten onder de zonnebank en toen hoorde ik me toch een herrie buiten. Ik zat weer rechtop in mijn bedje. Helaas stond de zonnebank nu boven mijn bed en dus knalde ik daar fijn tegenaan. Dit keer geen enthousiaste zondagsklusser. Nee, een heuse drumband liep bij mij voor de flat. Wat een kolereherrie (de oplettende lezer heeft nu dus meteen opgemerkt dat ik niet van die drumbandherrie hou!). Wat doet zoiets op een zondag nu weer hier? Oja, had ik niet onlangs een briefje in de bus gekregen dat er allerlei activiteiten zouden worden georganiseerd in de buurt vanwege het 25-jarig bestaan van diezelfde buurt? En zou een van die activiteiten niet een drumband zijn? Pfff....van mij hoeft dat dus niet zo. Gelukkig ging de drumband op weg naar de rest van de buurt en kon ik nog 3 kwartier genieten van mijn zonnebankje (en schoonheidsslaapje, want ik ben in slaap gevallen onder dat ding).

This page is powered by Blogger. Isn't yours?