<$BlogRSDUrl$>

zondag, februari 08, 2004

Brrr.....koude douche! 

Jeetje het was wel weer wat hoor. Gisterenavond kwam tegen half 10 een monteur langs. En die ging een beetje rommelen in de stoppenkast en vertelde mij dat er een nieuwe stop in moest (ik had er diezelfde middag al een nieuwe stop in gedaan!!!) en drukte nog een paar keer op de knoppen en toen was er weer stroom.

Een paar uurtjes daarvoor was een vriendin al aan komen waaien om even bij te kletsen tijdens een wijntje en een hapje en vanwege de alcohol lagen wij helemaal vlak van het lachen om die stroomstunt van mij. Maar daar zou het niet bij blijven. Rond een uurtje of 12 ging zij weer naar huis. Belt ze mij een half uur later op; ze was haar sleutels kwijt en kon haar huis niet in. En bij de buren (die een reservesleutel hebben) was alles al donker, dus ze zou weer nou mij toe komen om haar reservesleutel op te halen (want ik heb er nl. ook één). Dus rond de klok van enen stond ze weer voor de deur. En een lol dat we hadden. Eerst vanwege mijn stunt, en nu vanwege haar stunt. Enfin, ze is met mijn reservesleutel weer naar huis gegaan en niet veel later belde zij mij dat het inderdaad de juiste sleutel was en dat haar sleutels binnen lagen. Pff....gelukkig. Alles is weer goedgekomen.

Tot vanmorgen dan. Want toen ik vanmorgen onder de douche stapte bleek dat er maar bijzonder weinig warm water uit de kraan kwam. Integendeel er kwam alleen maar ijskoud water uit de kraan. Dat is niet echt fijn douchen. Ik had gisterenavond wel gezien dat de thermostaat een melding gaf, maar de code op het schermpje stond weer eens niet in de gebruiksaanwijzing en ik dacht dat de thermostaat alleen maar voor de verwarming was, maar hij blijkt dus ook van invloed te zijn op het warme water. Dus zojuist even naar de andere meterkast gelopen en daar even de gebruiksaanwijzing van de CV er bij gepakt. En daar stond in dat, als er een rood lampje knippert (en dat knippert er dus), ik de installateur moet bellen. Dat heb ik zojuist gedaan en nu wacht ik tot ze terugbellen. Misschien is het iets heel simpels wat ik zelf kan doen, maarja wat weet ik nou van cv-ketels? Precies, helemaal niets! Wordt vervolgd.....

This page is powered by Blogger. Isn't yours?