<$BlogRSDUrl$>

donderdag, februari 19, 2004

Au, au, au! 

Op 10 februari was ik voor mijn halfjaarlijkse controle bij de tandarts geweest en toen was a.d.h.v. een foto geconstateerd dat ik een ontstoken wortelkanaal of -punt had. Een datum voor een wortelkanaalbehandeling werd toen gepland op 8 maart. Helaas is die behandeling ietsje eerder gekomen. De afgelopen dagen had ik nl. erg veel last van een zeurende en kloppende pijn en dat zorgde ervoor dat ik (heel fijn!) de afgelopen nachten niet echt aan mijn nachtrust ben toegekomen. Nadat ik vanmorgen dus weer als een wrak wakker werd, besloot ik dat de maat vol was. Ik heb de tandarts gebeld en omdat er ze een afmelding had gehad, kon ze mij vanmiddag nog behandelen. Ze begon met het wortelkanaal open te boren (zonder verdoving, want de tand was toch al dood) en ze was nog maar net bezig of de pus kwam er al uit (het klinkt heel smerig, maar ik heb er gelukkig niets van gezien...:-). Hierna was de druk wel van de ketel, maar toen moest het wortelkanaal ook nog schoongemaakt worden; dat doen ze met een miniscuul vijltje.

In het begin viel het met de pijn nog wel mee, maar na een half uurtje trok ik het echt niet meer en heeft ze mij alsnog een verdoving gegeven. Hierna was het nog even flink sjorren en trekken, maar echt pijn deed het gelukkig niet meer. Helaas is tijdens het boren, de boor in mijn wortelkanaal afgebroken (ik heb ook altijd wat). En wat mijn tandarts ook deed, ze kreeg het afgebroken stukje er niet meer uit. Of ze zou een gigantisch groot gat moeten gaan boren, maar het is zonde om goede delen van een tand weg te boren. Dus het boortje is blijven zitten. Ze heeft er nog lekker op los gevijld en het wortelkanaal wel een keer of 8 gespoeld met bleekmiddel. En daarna is het allemaal weer afgedicht (inclusief het boortje). En toen kon ook eindelijk mijn mond weer dicht doen; ik had gewoon spierpijn in mijn kaken. Daarna ben ik even naar de apotheek gereden om wat iboprufen te halen, want ik wist natuurlijk niet hoe ik mij zou gaan voelen als de verdoving zou zijn uitgewerkt. Volgens mijn tandarts zal het de eerste dagen nog wat zeuren, maar dat moet als het goed is binnen een paar dagen over zijn en daar vertrouw ik dan ook op. In ieder geval heb ik het nu gehad en plof ik zo met een bakkie thee en een ibo'tje op de bank.....

This page is powered by Blogger. Isn't yours?