<$BlogRSDUrl$>

vrijdag, januari 16, 2004

Rustig!? 

De afgelopen week heb ik behalve een probleempje met mijn bank, het erg rustig gehad. Dat probleempje met mijn bank betreft het zomaar blokkeren van mijn creditcard. Nu stond ik een paar jaar geleden op een regenachtige dag begin februari bij een pinautomaat om daar wat geld uit de muur te halen. Maar wat ik ook deed, mijn pinpas deed helemaal niets. Toen maar even de creditcard in het apparaat gepropt en die deed ook helemaal niets. Ik naar een andere pinautomaat.....en daar gebeurde ook helemaal niets. Ik ben toen naar huis gegaan en heb de bank gebeld en wat bleek, mijn pasjes waren vervallen en ik kon mijn nieuwe passen ophalen bij de bank. Zo gezegd, zo gedaan en vanaf dat moment kon ik weer naar hartelust pinnen en betalen.

Dan maken we even een sprong in de tijd. In oktober ben ik naar Thailand vertrokken. De dag voor vertrek vond ik 's avonds een berichtje van de postbode in de bus dat hij een aangetekend poststuk voor mij had van de bank. Ik kon me niet voorstellen wat de bank mij in hemelsnaam aangetekend zou moeten versturen, maar dacht niet dat het belangrijk zou zijn. Ik had helaas geen tijd meer om het op te halen en ben de volgende morgen vertrokken van huis, om pas weer 2 maanden later daar binnen te lopen. Bij het doornemen van mijn post kwam ik dus weer dat afhaalberichtje tegen, maar daar stond op dat als het niet binnen 3 weken zou worden afgehaald het weer zou worden teruggestuurd naar de afzender. En dat was ook inderdaad gebeurd.

Enfin, op 8 januari bel ik de bank, want ik herinnerde mij dat geintje met die vervallen passen van een paar jaar ervoor nog en ik had geen afhaalbewijsje ontvangen. Toen ik de bank belde, deelde de medewerker mij mede dat ze de pasjes hadden opgestuurd met de post en dat op 9 oktober (!) daar opdracht voor was gegeven. Aha....langzaam begon mij wat te dagen. Dat aangetekende pakketje van de Rabobank, waren dus mijn nieuwe passen. Mijn vraag was toen dus of er nieuwe passen aangemaakt konden worden. Ja, dat kon wel, maar dan zou ik een nieuwe pincode krijgen. Ja, en dat wil ik dus niet. Ja, maar is voor uw eigen veiligheid, bla, bla, bla..... Nouja, na veel discussie konden er dus blijkbaar toch pasjes worden aangevraagd met dezelfde pincode. Enfin, ik zou ze binnen 5 werkdagen met de post hebben.

Vrijdag 9 januari heb ik een paar afspraken en ik kom thuis, staat er een boodschap op mijn antwoordapparaat, dat ze mijn creditcard geblokkeerd hebben en dat als mijn creditcard geblokkeerd is er ook geen nieuwe pinpas kan worden aangevraagd. Nou, toen werd ik even pissig zeg. De maandag erop meteen gebeld en even mijn gal gespuwd. En ze zouden kijken wanneer er nu wel nieuwe passen konden worden aangevraagd en er voor zorgen dat mijn creditcard weer wordt gedeblokkeerd. Gisteren nog steeds niets gehoord en zelf maar weer even gebeld. En nee, mevrouw we kunnen uw creditcard niet deblokkeren gezien het rekeningverloop van het afgelopen kwartaal. Nu heb ik tijdens mijn reis dat ding inderdaad regelmatig gebruikt, maar ik heb er ook voor gezorgd dat er van mijn spaarrekening elke 2 weken een bedrag werd overgeschreven naar mijn lopende rekening. Ja, maar er kwam even geen regelmatig inkomen binnen op de rekening, dus daarom hadden ze 'm geblokkeerd. Ik heb ze nog medegedeeld dat ze bij het GAK mijn dossier waren kwijtgeraakt waardoor er vertraging is ontstaan in het uitbetalen van mijn uitkering, maar nee, dat zagen ze ook niet als inkomen. Dus omdat het GAK mijn dossier kwijtraakt en daardoor pas half januari mijn uitkering overmaakt i.p.v. eind december, wordt mijn creditcard geblokkeerd! Nouja, je begrijpt het al. Een oeverloze discussie dus. Maar ik heb wel besloten om als ik straks alles weer in orde heb (een baan heb dus) dat ik alles bij die bank wegtrek! Wat een kutbank zeg! Oja, nog even voor alle duidelijkheid; we hebben het hier over de RABOBANK. Zo dat wilde ik even kwijt. En als iemand me een bank aan kan raden waar ze wat klantvriendelijker zijn, dan hou ik me zeer aanbevolen.....

This page is powered by Blogger. Isn't yours?