<$BlogRSDUrl$>

maandag, januari 26, 2004

Besparing! 

Ik hoor zojuist op het nieuws dat vanaf 1 februari a.s. een pakje sigaretten (25 stuks) 4,60 euro gaat kosten!!!! Nu ben ik bijna 1,5 jaar geleden gestopt met roken en ik ga voor de gein even uitrekenen hoeveel geld er dit jaar letterlijk in rook was opgegaan als ik nog had gerookt!

Ik rookte ruim een pakje per dag, zeg maar gerust, ik rookte een slof (= 10 pakjes) in de week, dat is dus 46,- euro per week! Over een heel jaar is dit bijna 2.400,- euro (op 8,- euro na, maar dat stelt niet zoveel voor op zo'n bedrag). Bedenk je even wat dat in guldens is! Dat is op 12,- guldens na 5.300,- gulden!!! Daar kan je dus erg leuk van op vakantie. En bedenk je dan eens dat je 10 jaar rookt. Dat is dus 53.000,- gulden. Daar kan je bijvoorbeeld een hele leuke gloednieuwe auto voor kopen, en zo kan ik nog wel even doorgaan.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?