<$BlogRSDUrl$>

maandag, december 08, 2003

Vissen en oren klaren (2) 

Zo, ben ik weer. Er ging even wat mis met de verbinding hier, maar gelukkig had ik dit keer alles al opgeslagen! Waar was ik, oja. Na diverse basic oefeningen te hebben gedaan zijn we uiteindelijk langzaam naar beneden gegaan. Behalve Gert was er nog een instructeur bij, Jeremy en omdat ik zo relaxed was en Ulrike en Jeanette zo nerveus ging ik met Jeremy verder en zij gingen verder met Gert. Was echt heel gaaf. Sail Rock is een rots die bijna recht in het water staat en langs de rotswand zwemmen vissen en zit allerlei koraal. Ik zag zelfs een paar baracuda's.... Uiteindelijk zijn wij zo'n 45 minuten onder geweest en 12 meter diep gegaan. Dat was echt super.

Terug aan boord stond er een lunch op ons te wachten (rijst, groentenprutje en fruit). Ik had niet echt veel honger, maar je moet toch eten, want duiken kost behoorlijk wat energie (zeker als je onervaren bent). Jeanette voelde zich niet echt lekker en moest uiteindelijk overgeven. Ulrike had nergens last van en ik ook niet. Maar toen we zo goed als klaar waren voor onze 2e duik werd Ulrike ook niet lekker, en ja hoor, ook zij moest overgeven. Maar volgens de instructeurs gebeurt dat heel regelmatig. En nee, ik moet jullie teleurstellen. Ik ben niet over mijn nek gegaan. Doe mij een lol zeg, ik had al genoeg ellende met mijn darmen gehad. Bij de 2e duik kreeg ik alleen mijn rechteroor niet geklaard. Ik kwam tot een meter of 5, 6 diep en als ik dieper ging wilde mijn rechteroor gewoon niet meewerken. Dat was wel balen, maar doorgaan is vragen om ellende. Ik heb mijn 2e duik dus vroegtijdig moeten afbreken...:-( Maar ondanks dat heb ik wel een hele leuke dag gehad. En ik heb besloten om toch mijn Padi te gaan halen.

Gisterenavond kreeg ik ineens weer last van buikkrampen...Ik zou toch niet weer...??? En ja hoor, weer diarree. Maar gelukkig waren de krampen dit keer niet zo heftig als van de week. En het heeft mij ook niet de hele nacht opgehouden. Dus nog maar weer even een paar diarreeremmers erin en de zakjes ORS komen op deze manier ook wel op.

Na een nachtje heerlijk te hebben geslapen in mijn hutje (van duiken word je namelijk best wel moe), kon ik vanmorgen heerlijk uitslapen. De duiktheorieles begon nl. pas om 10 uur. Ik kon dus even lekker rustig een ontbijtje nemen al uitkijkend over zee (wat is het vervelend toeven hier!!!). De theorie is best wel veel. Echt ingewikkeld is het niet (tot nu toe), maar soms is het wel eens lastig omdat het in het Engels is en van sommige woorden heb ik echt geen idee wat het betekent. Maar ik heb mij er aardig door heen geslagen vind ik. Om een uur of 3 was de les over en morgen heb ik weer een hoop leeswerk te doen. Morgen is de duikshop namelijk gesloten. Dat is namelijk de dag na de full moon party en dan wordt er niet gedoken (het is namelijk te vaak gebeurt dat leerlingen nog half bezopen voor de theorieles komen of nog erger, dat ze met een flinke kater willen gaan duiken!).

En over full moon party gesproken. Ik ga dus niet! Wat, zal iedereen denken. Ja, ik ga dus niet. Ten eerste: ik zit helemaal aan de andere kant van het eiland, ten tweede; die dirtroad er naar toe is overdag al een heel avontuur maar ik moet er niet aan denken om 's nachts in het pikkedonker achterin een open laadbakkie met bankjes die weg te nemen; ten derde; ik heb ook niet echt veel zin en ten vierde: ik heb nog steeds wat last van mijn darmen en ten vijfde: als ik overmorgen ga duiken kan ik toch niet te veel drinken. Of ik het erg vind dat ik de full moon party mis. Wel nee. Ik ben niet bewust naar Koh Pha Ngan gegaan voor deze party, heb kwam toevallig zou uit. En als ik de locals hoor is het af en toe een zooitje en is de lol er wel af; kwamen er een paar jaar geleden nog een paar duizend mensen; tegenwoordig komt er 20-duizend man op af. Das mij iets te veel. Ik hou niet van zulke massa's mensen. Maar ik vermaak mij verder prima....enne, ik heb morgenochtend het strand grotendeels voor mezelf (als de rest zijn roes ligt uit te slapen)...hahahaha.....

This page is powered by Blogger. Isn't yours?