<$BlogRSDUrl$>

woensdag, december 03, 2003

Phnom Penh again! 

Vanmorgen stond mijn wekkertje op half 7, maar (je raadt het al) ik was natuurlijk alweer wakker voordat ie afging om iets over zessen! Maar even gaan ontbijten, de rekening van het guesthouse betalen en daarna tanden poetsen, naar het toilet en uitchecken en achterop de Honda naar het busstation. Dit keer hadden wij goede plaatsen in de bus. Wij zaten vrijwel vooraan en daardoor had je dus niet zo'n last van dat gehobbel, wat je achterin veel meer voelt. Om iets over 8 uur vertrok de bus uit Sihanoukville (bye bye beach....:-(... en om 12 uur kwamen wij aan in Phnom Penh. Daar werd de bus en met name de passagiers belaagd door Tuk-Tuk's en Motorbikes die ons allemaal een bepaald guesthouse of hotel wil aansmeren. Er moest zelfs een politieagent aan te pas komen om de boel een beetje in het gareel te houden. Het was zelfs zo erg dat je je amper kon bewegen en dan word ik echt heel snel geirriteerd. Wij zijn naar een Tuk-Tuk gelopen en die bracht ons voor 1 dollar naar het Indochine II hotel (waar ik al eerder heb gezeten). Onderweg probeerde hij nog ons naar een ander hotel te brengen ("but Indochine has small rooms, not nice place, I know better one"), maar toen ik zei dat ik geen ander hotel wilde en dat ie dus niet hoefde te proberen om ons om te praten toen liet ie het ook voor wat het was en bracht ons rechtstreeks naar Indochine II. Daar hebben Yasemin en ik allebei een kamer geboekt; zij wil geen airco en ik wel. En omdat ik een gast meebracht kreeg ik deze keer de kamer voor 11 dollar i.p.v. 12! En elke dollar is meegenomen nietwaar. Na onze rugzakken te hebben neergedonderd zijn wij naar Friends restaurant gelopen. Yasemin had hierover gehoord. Dit is een restaurantje waar Cambodjaanse straatkinderen leren koken, serveren, etc., zodat ze een betere toekomst kunnen krijgen. Je betaald hier dan wel wat meer voor het eten (ik was 5 dollar kwijt), maar je weet dat het voor een goed doel is! Daarna zijn Yasemin en ik allebei wat anders gaan doen. Zij gaat haar vliegticket Siem Reap-Bangkok regelen en daarna sightseeing doen naar o.a. het Royal Palace, wat ik van de week al heb gedaan. Ikzelf ga zo nog even op zoek naar wat ansichtkaarten en heb zojuist 2 schilderijtjes gekocht voor 7 dollar! Ik had ze van de week al gezien en wist als ik ze niet zou kopen, dat ik er geheid spijt van zou krijgen. Vanavond ga ik samen met Yasemin wat eten en dan vroeg naar bed, want zij neemt morgen om 7 uur de boot naar Siem Reap en ik vertrek om 7 uur met de taxi naar de airport!

This page is powered by Blogger. Isn't yours?