<$BlogRSDUrl$>

vrijdag, december 05, 2003

Bagage lost and found 

Gisteren was voor mij dus een reisdagje. Zowel de vlucht van Phnom Penh naar Bangkok als van Bangkok naar Koh Samui zijn prima verlopen. Toen ik op Koh Samui uit het vliegtuig stapte stond er zelfs iemand op mijn te wachten; ik moest nl. nog door de douane (ik was de enige) omdat ik in BKK niet door de douane/paspoortcontrole was gegaan, omdat ik een transitvlucht had. Echter super geregeld. Wat iets minder super was, was dat na enige tijd wachten het bericht kwam dat mijn rugzak niet in het vliegtuig zat. Oh, shit. Ik kreeg al weer helemaal van die visioenen van toen ik terug kwam uit Vietnam en uiteindelijk een week op mijn rugzak heb moeten wachten. Maar de medewerkers van Bangkok Airways verzekerden mij dat mijn rugzak op de volgende vlucht zat en ze zouden 'm bij het hotel komen afleveren. Oke, dan moet ik daar dan maar op vertrouwen, maar ergens in mijn achterhoofd had ik toch wel zoiets van, eerst zien, dan geloven. Wat daarna een aangename verrassing was, was dat ik een pick-up had van de airport naar het hotel, terwijl ik dat helemaal niet geregeld had. Maar erg prettig is het wel (alhoewel ik hiervoor vast nog zal moeten betalen). Bij het hotel aangekomen mijn ingechecked en mijn kleine rugzakje neergedonderd. Ik had gepland om nog even een paar uurtjes op het strand te gaan liggen, maarja, bikini en sarong, zonnebrandcreme, alles zat in mijn rugzak. En Luusje verbrandt nu eenmaal niet graag en naaktlopen wordt in Thailand niet echt gewaardeerd.

Maar bij het zwembad liep ik Lilian tegen het lijf. Ze was helemaal verbaasd maar erg blij mij te zien en we hebben even lekker bijgekletst. Jean was even gaan douchen en daarna zijn wij met zijn drietjes even gaan shoppen. Ik had tenslotte toch geen bikini! Vlak voordat we vertrokken bracht ik de sleutel naar de receptie en toen vertelden ze mij dat mijn rugzak was gebracht en dat deze naar mijn kamer was gebracht. Dan ben ik dus wel heel erg scheel want ik had echt niemand met mijn rugzak zien lopen, maar toen ik ging kijken stond mijn rugzak inderdaad voor de deur. Pfff....toch wel fijn dat ie er is en niet dat ie nog ergens in Bangkok blijkt te staan. Kon ik tenminste opgelucht gaan shoppen. Nu wilde Lilian nog wat souveniers kopen, maar uiteindelijk zijn Jean en ik degenen geweest die zijn wezen shoppen. Jean heeft hele mooie zijden kussenslopen gekocht en een boedhabeeld en ik heb weer een schilderij gekocht...en dat terwijl ik helemaal niet van plan was om iets te kopen, maar ik liep er bijna letterlijk tegenaan en was meteen verliefd....ik moest dat schilderij gewoon hebben. En ik weet, als ik het niet koop of denk ik koop het wel als ik terugkom op Koh Samui, dan krijg ik daar geheid spijt van....

Gisterenavond zijn Lilian, Jean en ik bij een hele luxe en volgens mij gloednieuwe tent cocktails wezen drinken....en ik moet zeggen, die margaritha was bijzonder lekker.....jammie. Daarna zijn we nog even wat gaan eten, en dat was ook weer erg lekker. Wel een stuk duurder dan in Bangkok, maar het schijnt dat de eilanden gewoon wat duurder zijn. Pfff...maar goed dat ik even wat geld gewisseld heb en ik kan voorlopig nog even voort, maar het zal wel sneller gaan dan in Bangkok.

Vandaag vertrek ik naar Koh Pha Ngan. Ik ga straks met de ferry van 1 uur en ben nu nog even op zoek naar een guesthouse daar. Dat zal wel een beetje lastig zijn, want over 3 dagen is de full moon party op Koh Pha Ngan, maar ik heb iets gevonden in het noorden van het eiland en ik hoop dat ze daar nog plek hebben. Ik ga gewoon via internet boeken en kijk wel of het lukt. Inmiddels heb ik een pick-up geregeld naar de pier en mijn bootkaartje heb ik ook al gekocht. Helaas is het vandaag geen mooi weer. Voor het eerst eigenlijk deze reis is het echt zwaar bewolkt en af en toe valt er zelfs regen. Maar ik heb goede hoop dat het een deze dagen opknapt, want ik heb nl. lekker weer besteld...hahahaha. Lilian en Jean vertelden dat toen zij van Koh Samui naar Koh Pha Ngan gingen, de zee behoorlijk ruw was, maar dat toen ze teruggingen het een stuk beter was. Alleen toen was Lilian ziek, dus ze zag sowieso al groen en geel (zelfs zonder boot). Maar gelukkig is ze op Koh Samui weer aardig opgeknapt. Ik heb zojuist even gekeken naar duikscholen op Koh Pha Ngan. Die zijn een stuk goedkoper dan op Koh Samui. Hier betaal je voor een duikcursus zo'n 12.500 Baht en op Koh Pha Ngan betaal je voor een cursus ca. 9.000 Baht en dat scheelt nogal nietwaar! En ik ben en blijf tenslotte een Nederlandse, dus ik let zo af en toe wel een beetje op de centjes (maar ook niet altijd...).

Vanmorgen trouwens Lilian en Jean uitgezwaaid; zij vertrekken vandaag met het vliegtuig naar Bangkok en zijn daar dan nog een dag of 2 voordat ze naar huis vliegen. Ik heb trouwens wel een uitnodiging gekregen om naar New York te komen; misschien doe ik dat in het voorjaar wel....

This page is powered by Blogger. Isn't yours?