<$BlogRSDUrl$>

donderdag, december 11, 2003

Alweer duiken 

En ja, het begint zo langzamerhand een beetje saai te worden (allesbehalve dat!!!), maar vandaag heb ik weer gedoken. En ja, om bij de boot en de pier te komen moest ik weer via de inmiddels erg bekende bergweg. Helaas kon ik vanmorgen niet uitslapen. Ten eerste moest ik vroeg op en ten tweede heeft het afgelopen nacht flink gespookt (lichte storm). Ook ben ik vannacht 2 keer wakker geworden omdat de golven met een vreselijk geweld en kabaal op het strand braken en ook zijn er 2 cocosnoten op mijn hutje gevallen (bewoonster is gelukkig ongedeerd gebleven....).

Maar om 7.30 was ik bij de duikshop en het krat met mijn spullen, BCD, flippers, snorkel, masker, etc. stond al klaar en 10 minuten later kwam de taxi (oftewel Saengtaw) ook. Na een uurtje stonden wij bij de pier en in de verte kwam de boot al aan. Zo druk het van de week was op de boot, zo rustig was het nu. Slechts 3 duikers (2 open water en 1 Advanced open water), 1 snorkelaar en 2 instructeurs. En wat voor instructeurs. Ja, je raad het al, van die instructeur met lekker gebouwde en gebruinde lijven, blonde lange haren en blauwe ogen. Volgens mij mag je hier alleen maar als duikinstructeur aan de gang als je aan dat profiel voldoet. Mijn instructeur voor vandaag was Pelle (uit Finland) en het was echt zo'n woest aantrekkelijke Viking (of kwamen die uit Noorwegen). Enfin, ik moet natuurlijk wel opletten op wat hij zegt en niet te verlekkerd naar hem kijken...hahahahaha.

Op weg naar de plek waar zou worden gedoken, hebben wij nog even doorgenomen welke oefeningen we allemaal zouden gaan doen, zowel onder water als aan de oppervlakte. Na deze briefing mijn wetsuit aangedaan en mijn spullen klaargezet (voor zover mogelijk), zuurstof gecontroleerd, kijken of alles wel werkt, etc. en daarna duurde het niet lang meer voordat we op de plek van bestemming waren. Samen met een Fransman, Pierre, en Pelle (wat is ie toch lekker om naar te kijken....o shit, ik moet wel uitkijken waar ik loop met zo'n tank op mijn rug....hahahahaha), ging ik het water in. Pierre was bezig aan zijn laatste duiken voor zijn open water; hij had al zijn oefeningen al gedaan, maar ik mocht dus flink oefenen in het water. Alles ging eigenlijk erg goed; zelfs mijn masker helemaal afdoen en onderwater weer opnieuw opdoen en klaren. En ik had ook niet zoveel last meer van mijn oren. Misschien kwam dat ook wel omdat ik van Pelle een pilletje had gekregen, wat speciaal is om je neusholten, etc. vrij te maken. En ik moet zeggen, dat hielp echt. Ik kon echt veel makkelijker klaren. Ik ben er ook inmiddels wel achter gekomen dat ik iemand ben die gewoon heel langzaam moet afdalen. Als ik te snel ga, dan werken mijn oren niet mee. Ga ik heel rustig naar beneden, dan heb ik genoeg tijd om mijn oren te klaren en aan de waterdruk te laten wennen.

Na de eerste duik (25 min. onderwater) zijn we weer aan oord geklommen en hebben we spullen afgedaan en tanks gewisseld voor de volgende duik en daarna zijn wij even gaan lunchen. Rijstprutje met kip en groenten; het zag er niet uit, maar het smaakte prima! En daarna weer het water in. Dit keer 35 minuten onderwater gebleven en daar allerlei oefeningen gedaan. Helaas was de visibility (shit, ik weet weer het Nederlandse woord even niet!) niet het je van het; ik kon mijn eigen flippers nog wel zien, maar veel verder ook niet. Waarschijnlijk kwam dat omdat het afgelopen nacht flink heeft gewaaid en geregend. Nouja. Leuk was het in ieder geval wel en inmiddels ben ik nog 2 duiken verwijderd van mijn Padi Open water Dive Certificaat. Misschien zelfs nog maar 1 duik, in geval mijn Discovery duik van van de week, ook meegeteld wordt. En dat ga ik dus morgen doen, weer duiken...hahahaha. Maar ik heb er wel zin in en ik merk dat ik me ook steeds meer op mijn gemak ga voelen onder water. En trouwens, boven water regent het toch, dus dan kan je net zo goed onder water zijn nietwaar......

Op het moment dat ik dit schrijf regent het ook weer, maar ik vind het heerlijk. Ik weet het, het klinkt vreemd, maar dit strandje hier is zo laid back, dat het mij echt niet interesseert of het nou regent. Ik vind het prima om in het restaurant hier te zitten, uit te kijken over de zee, een beetje te lezen, te kletsen met andere mensen, etc. Ik vind het zalig!!!!! Tuurlijk zou het prettig zijn als er een zonnetje schijnt, maar ook zonder zon vind ik het prima hier.

Ik zit er trouwens over te denken om nog 2 dagen langer te blijven en niet de 14de maar pas de 16de terug te gaan naar Bangkok. Even kijken of ik dat kan regelen (vast wel).

Trouwens een heel leuk stel tegengekomen hier. Andrew en Patricia, hij is Australier en zij is Ierse, maar woont al een paar jaar in Australie. En zij heeft een zesde zintuig en ziet regelmatig geesten, etc. Hebben we eergisteren een hele avond over zitten kletsen. Het is echt een hele leuke meid, vreselijk gelachen dus over al die geestenverhalen.....

Enfin, tot zover de update (ben ik zelf ook weer even bij). Ik heb begrepen dat Bea inmiddels weer oma is geworden, maar ik heb nog even niet doorgekregen hoe de kleine spruit heet!

This page is powered by Blogger. Isn't yours?