<$BlogRSDUrl$>

zondag, november 30, 2003

Zucht.......strand 

Gisteren ben ik vanuit Phnom Penh aangekomen in Sihanoukville. 's Morgens om kwart voor 7 werd ik opgepikt bij mijn hotelletje met een minivan en naar het busstation gebracht. Nouja, busstation. Gewoon een soort restaurantje waar je ook kaartjes kon kopen en waar een paar bussen langs de stoep geparkeerd stonden. Nu had ik via mijn hotel een kaartje geregeld voor 3 US, maar ik had geen plaats toegewezen gekregen en dat zorgde bij het instappen voor nogal wat geharrewar. In eerste instantie ging iedereen maar ergens zitten totdat er iemand zo wakker was, en die had een plaatsnummer. Toen vond er in de bus een soort volksverhuizing plaats. Om iets voor half 8 vertrokken we dan. En ik we waren nog geen 10 minuten op weg of ik moest al naar het toilet. Echt weer iets voor mij en het duurde nog bijna 1,5 uur voordat we een stop hadden. Tegen die tijd stond ik dus al op knappen. En dan maakt het niet meer uit dat je op een squattoilet moet en dat het niet al te schoon is (alhoewel ik in Vietnam veel erger heb meegemaakt). Na die stop zat ik een stuk geruster in de bus en rond half 12 waren we in Sihanoukville. Bij het busstation heb ik een Honda genomen naar het Orchid (of Orchidee op zijn Frans) Guesthouse en daar zit ik dan ook heerlijk 4 nachtjes. Ik betaal hier 14 US inclusief een uitgebreid ontbijtje en het strand is op 200 meter hiervandaan, want in Sihanoukville zijn er geen guesthouses en hotelletjes op/aan het strand. Gisterenmiddag heb ik dus even heerlijk een paar uurtjes op het strand doorgebracht en bij terugkomst bij Orchid raakte ik in gesprek met een meisje wat ik ook had gezien op de boot van Siem Reap naar Phnom Penh. Wij lekker kletsen in het Engels en wat bleek, ze woont gewoon bij mij om de hoek, ook in Amsterdam. Zij, Marjos, en haar vriendin, Martine, en ik zijn gisterenavond even op het strand wat wezen eten. Tenminste, zij zijn wat wezen eten en ik heb lekker meegeborreld wat ik had al wat gegeten.

Vanmorgen wilde ik uitslapen, maar nee hoor, ik werd weer gewoon om 6 uur wakker (en ik krijg dat verdorie niet uit mijn systeem). Even heel relaxed ontbeten en bij het ontbijt raakte ik in gesprek met Jasmine. Dat begon ook weer in het Engels, maar kon later gewoon in het Nederlands vervolgd worden, want Jasmine is dan wel Zwitsers, maar ze spreekt Nederlands omdat ze een Nederlandse moeder heeft. Het zit hier in dit guesthouse blijkbaar vol met Nederlanders. Ook de eigenaar blijkt een Nederlander te zijn! Naderhand schoven ook Marjos en Martine bij het ontbijt aan en na een tijdje te hebben gekletst zijn we halverwege de ochtend lekker naar het strand gegaan. Toch wel een vreemd idee hoor, dat je dan in Cambodja aan het strand ligt; bij strand denk je eerder aan Spanje, Griekenland of Bali ofzo, maar niet meteen aan Cambodja. Het is overigens geen strand zoals je die in Thailand vindt, maar er zijn wel verkoopstertjes van fruit, armbandjes, sarongs, sjaaltjes, etc. maar het strand is nog redelijk onbedorven en dat heeft zeker zo zijn charme. Overigens zal dat over een paar jaar wel anders zijn aangezien er plannen zijn om hier een paar grote resorts aan het strand neer te zetten en een golfbaan te bouwen. Maar we hebben met zijn viertjes heerlijk een dagje aan het strand vertoefd, voor 1 US p.p. een superfruitsalade gegeten uit een plastic zakje met een satestokje en daarna voor 0,25 US een soort cocoskoekjes gegeten gemaakt van rijstenvellen, verse cocos, geraspte pinda's en nog iets. Erg lekker, dus ik heb er gewoon 2 genomen. Zo direct gaan we met zijn 4-tjes weer naar het strand om daar gezeten in van die walgelijk luie stoelen een hapje te gaan eten en een Angkor biertje te gaan drinken. Het wordt dus een hele vervelende avond...hahahahaha.....

This page is powered by Blogger. Isn't yours?