<$BlogRSDUrl$>

donderdag, november 20, 2003

Weer terug op het 'honk' 

Zojuist aangekomen in Bangkok met de nachttrein vanuit Chiangmai. Dat is prima te doen zo'n nachttrein. Het enige nadeel is/was dat er op deze trein (de express) geen restauratiewagon was/is. Als ik de special express had genomen (die 3 kwartier later vertrok) dan had ik wel iets te eten en drinken kunnen scoren op de trein. Maar ik had wat te drinken bij mij en ik had een paar zakjes pinda's bij mij en water en bier kon je wel krijgen op de trein. En uiteindelijk had ik ook nog wat te eten kunnen scoren. Ik vroeg aan een van die treinstewards hoe het nu zat met eten en niet veel later kwam hij met zo'n beker noodles aanzetten. Had ik toch nog wat te eten en een biertje erbij. Prima geregeld toch!

In de trein ook nog een Nederlands stel tegengekomen, Kees en Ria, die een maand door Thailand aan het reizen zijn. Zij zaten heel 'luxe', want zij zaten in een 1e klas coupe. En daar ben ik naderhand nog even wezen buurten. Erg gezellig zitten kletsen met ze.

Het slapen op de trein was wel zo'n beetje wat ik ervan verwacht had. Tussen 8 en 9 werden de stoelen omgebouwd tot bedden en daarna werd het al vrij snel rustig op in de wagon. Ik lag alleen gewoon niet echt lekker. Ik had het dan weer heel koud, dan weer bloedheet (en dat in een wgon met airco) en er zat een kuil in mijn 'bed', waardoor ik mijn draai niet echt kon vinden. Maar uiteindelijk ben ik toch in slaap gevallen. Wel tussendoor af en toe wakker geworden en toen ik weer wakker werd in de veronderstelling dat ik slechts een half uurtje had geslapen, reden we al bij Ayuthaya; en dat is nog een uurtje verwijderd van Bangkok. De bedden werden inmiddels al weer terug verbouwd naar stoelen en inderdaad om kwamen wij op de geplande tijd (5 voor 6!!!) aan op het station in BKK. Daar was het wel even een gedoe om een taxi richting Banglampu te krijgen, waar het guesthouse ligt waar ik al een paar keer eerder heb geslapen. Er waren rond dezelfde tijd nl. nog een paar andere treinen aangekomen en iedereen wilde zo snel mogelijk weg met een taxi. Uiteindelijk vroeg een Amerikaans meisje aan mij of ik een taxi wilde delen richting Banglampu. Prima idee. Bagage in de taxi en weg waren wij. En wat bleek, zij wilde ook naar Baan Sabai, wat een toeval he (o nee, toeval bestaat niet). En wat nog toevalliger was: ik heb een zwarte rugzak en daar had ik mijn paarse fleecevest aan vast gebonden en zij heeft ook een zwarte rugzak en daar had zij haar paarse jogamatje aan vastgesjord. Suf he, dat je van al die backpackers die op zo'n station rondlopen prompt degene tegenkomt die naar hetzelfde guesthouse gaat en ook nog 'dezelfde' rugzak heeft.

Maar inmiddels zit ik weer in hetzelfde guesthouse Baan Sabai. Ze beginnen mij inmiddels te herkennen daar! Ik heb besloten dat ik in BKK wat spullen wil achterlaten, spullen die ik niet mee wil nemen Cambodja in, met name de souveniers dus. Dat scheelt allicht een paar kilo'tjes. Nu was het geen probleem om bij Baan Sabai voor een periode van ruim 3 weken een safe te huren (voor het luttele bedrag van 10 baht per dag). Ook weer mooi geregeld. En nu even mijn visum voor Cambodja regelen en mijn boot/trein terug vanaf Koh Samui naar BKK op 14 december aanstaande!

This page is powered by Blogger. Isn't yours?