<$BlogRSDUrl$>

dinsdag, november 18, 2003

Shoppen! 

Nou, ik heb me heel erg ingehouden met shoppen! Ook omdat ik best wel moe ben (van een middagje een beetje hangen bij een zwembad wordt je nu eenmaal erg moe!), mijn voeten ook best wel moe zijn en ik in mijn achterhoofd had dat ik alles wat ik nu koop ook nog een hele maand moet meesjouwen! En daar heb ik natuurlijk ook niet zoveel zin in (straks ga ik weer door mijn rug omdat ik een veel te zware rugzak heb!). En wat ik gekocht heb: 1 paar slippers (die oude van mij (nog uit Vietnam) heb ik inmiddels redelijk afgesjouwd) en 2 bamboelampjes voor in de huiskamer (incl. Europese stekker en 2 lampjes; alsof die lampjes zo'n rugzakreis gaan overleven. Ik heb me dus behoorlijk ingehouden. Overigens wat ze hier op de nachtbazaar hebben heb ik in Bangkok ook allemaal gezien, dus daar kan ik het t.z.t. ook nog kopen, als ik nog geld overhoud tenminste.

Ik vind Chiangmai trouwens wel een prettiger stad dan Bangkok. Ondanks dat Chiangmai ook een vrij grote stad is, doet het niet zo groots aan. Ook gaat het oversteken van grote, drukke straten hier iets makkelijker dan in Bangkok. Alhoewel....ik kwam een Amerikaans stel tegen wat net een paar dagen in Thailand was en ook voor het eerst in Azie en die waren nog niet echt aan het verkeer gewend. Ze bleven maar wachten tot het verkeer hen zou laten oversteken, maar zo werkt het hier gewoon niet. Je moet gewoon de straat oplopen en dan laten ze je wel oversteken. Ik stak dus zo over en ze konden dus mooi achter mij aanhobbelen.

Ik heb dan nu wel wat extra bagage, maar inmiddels ben ik ook 2 boeken kwijt! Ik heb nl. mijn 2 boeken ingeruild voor een nieuw boek. Ik heb dus nu inmiddels 3 boeken uit en ga dus in mijn 4e beginnen. Ook wel prettig om op de nachttrein een boek te hebben. Kan ik tenminste wat lezen als ik me verveel, het uitzicht niet interessant is of er even niemand is om mee te kletsen. Het 4e boek is: Bagage (van Emily Barr). Ik vond de titel wel toepasselijk; ik heb namelijk ook bagage (zowel letterlijk als figuurlijk).

En in het kader van Engels op zijn Thais: als je trekt hebt in wat knoflookbrood dan kan je hier dus gerust Garlic Bared bestellen (2e keer dat ik dit op een menukaart tegenkwam, 1e keer was geloof ik in Bangkok).

This page is powered by Blogger. Isn't yours?