<$BlogRSDUrl$>

dinsdag, november 18, 2003

Reisschema 

Bij het wakker worden zag mijn enkeltje er een stuk gezelliger uit dan gisterenavond. Maar op de een of andere manier wordt ie, naarmate de dag vordert toch altijd weer dikker. Ik blijf gewoon vocht vasthouden in die enkel. Nouja, dat heeft mij er in ieder geval niet van weerhouden om even wat reisplannen te maken. Vannacht overigens geen last gehad van luidruchtige buren. En vanmorgen zag ik dat ze waren uitgechecked. Jippie!!!

Gisterenavond afscheid genomen van Olaf en Marcia. Zij zijn vanmorgen vroeg vertrokken naar een olifanten trainingskamp om daar een paar dagen training te krijgen in het verzorgen en training van de olifanten. Ben heel benieuwd hoe dat zal zijn. Zelf vertrek ik morgenmiddag/avond met de nachttrein vanuit Chiangmai weer terug naar Bangkok (daar ben ik namelijk nog nooit geweest!) Nu had ik het plan opgevat om dan op 21 november vanuit Bangkok naar Siem Reap (Angkor Wat) in Cambodja te vliegen; lekker luxe, want ik heb gehoord dat de wegen in Cambodja echt drama zijn. Vanmorgen dus even een reisbureau'tje ingedoken en daar wisten ze me te vertellen dat de vluchten voor de 21ste al helemaal vol zitten, maar dat er op de 22ste nog voldoende ruimte is. Dan wordt het dus de 22ste en dan vlieg ik op 4 december weer terug vanuit Phnom Penh via Bangkok naar Koh Samui! Dat kon namelijk voor een all-in price en dat scheelt gewoon een hele dag reizen, want de nachttrein van Bangkok naar Phun Phin doet er 10 tot 12 uur over; dan moet je nog 1 a 1,5 uur met de bus/taxi naar Surat Thani en dan met de ferry naar Koh Samui en de tijden hiervoor varieren van 2,5 tot 6 uur. Dus tel uit je winst. Van Bangkok naar Koh Samui is het 1 uur en 20 minuten vliegen.

Mijn reisschema is nu als volgt:

22 november:
Bangkok - Siem Reap met Bangkok Airway, vluchtnummer PG932, vertrek 11.00 uur, aankomst 12.00 uur

4 december:
Phnom Penh - Bangkok met Bangkok Airway, vluchtnummer PG 921, vertrek 09.30 uur, aankomst 10.35 uur.
Bangkok - Koh Samui met Bangkok Airway, vluchtnummer PG151, vertrek 13.20, aankomst 14.20 uur.

En de prijs voor dit ticket: 9.120 baht! Ik had in Bangkok ook geinformeerd bij diverse bureau'tjes wat een ticket Bangkok-Siem Reap / Phnom Penh-Bangkok mij zou kosten en daar zou een ticket mij 11.800 baht kosten! Nu zit ik voor 9.120 baht zelfs op Koh Samui. Vandaar uit regel ik dan t.z.t. mij treinreis terug naar Bangkok wel een keer. Zal ergens op 13 of 14 december worden.

Ik moet alleen nog wel even mijn visum voor Cambodja regelen, maar dat doe ik in Bangkok. Daar kan het namelijk in 1 dag worden geregeld en kost het tussen de 850 en 1.000 baht, terwijl het hier in Chiangmai 2 tot 4 dagen duurt en het 2 tot 3 keer zoveel kost.

Voor de rest ga ik vandaag niet zoveel bijzonders doen. Ik het zojuist ook nog even 3 kilo wasgoed weggebracht naar een wasserette (kost 70 baht voor 3 kilo was!, in het hotel kost 1 broek al 15 baht!). Dus later vandaag ga ik mijn was weer ophalen en ik moet ook even mijn ticket betalen en ophalen. Ik ga denk ik mijn enkel een beetje rust gunnen door uur paar uurtjes bij het zwembad te gaan liggen. Vanavond ga ik dan (nu echt) naar de night bazaar. Kijken hoeveel geld ik daar ga uitgeven! Vast veel te veel!

This page is powered by Blogger. Isn't yours?