<$BlogRSDUrl$>

donderdag, november 20, 2003

Effe lekker tutten 

En ja hoor, ik heb weer even lekker een tuttelmiddagje gehad. Terug in Bangkok was de verleiding om even naar de schoonheidssalon te groot en ik heb weer een pedicure, manicure en een voetmassage gehad; voor slechts een bedrag van 360 baht wordt je heerlijk 2 uurtjes helemaal vertroeteld. Heerlijk om even zo verwend te worden; zeker mijn voetjes waren daar wel aan toe En ze heeft ook erg voorzichting gedaan met mijn enkel, ik had geen centje pijn. En Jan, ze vroegen nog waar jij was, maar volgens mij zit je nu in een vliegtuig of ben je inmiddels al thuis!

Na dit vertroetelmiddagje was ik weer helemaal fris. Hierna heb ik even mijn visumaanvraag geregeld (morgen om 5 uur ligt ie klaar, uhh..5 uur 's middags dus) en heb ik ook vast de trein geboekt voor 14 december. Dan ga ik met de nachttrein terug van Surat Thani (Koh Samui) naar Bangkok. En omdat december hoogseizoen is, heb ik nu maar vast even een plek gereserveerd. Ook ga ik zo nog even op zoek naar een leuk guesthouse/bungalowtje op Koh Samui, maar die zij er vast genoeg. Als er mensen zijn die iets leuks weten.....ik hou me aanbevolen!

En omdat er in Bangkok genoeg tempels zijn en ik ze nog lang niet allemaal gezien, heb ik de boot gepakt vanaf de Banglumpoo pier (vlak bij mijn guesthouse) naar Tha Tien pier en vandaar de boot naar de overkant, want daar ligt Wat Arun en die stond nog op mijn lijstje. Helaas was het een beetje heiig (maar wordt de 33 graden overigens met gemak gehaald) waardaar het er iets minder mooi uitzag dan anders, maar apart is deze tempel wel. Hij lijkt wel te zijn opgebouwd uit stucwerk met daar allemaal kapotgeslagen tegeltjes tegenaan geplakt. Helaas mocht je alleen met de trap naar het 1e (van de 3) niveau; vanaf het bovenste niveau zou je nl. een heel mooi uitzicht hebben over Bangkok. Niet dat ik met mijn hoogtevrees niveau 3 zou hebben gehaald. Ik vond de trap na het 1e level al steil genoeg; ik ging nog net niet achterstevoren de trap weer af. Enfin, ik heb toch weer een rolletje volgeschoten en volgens mij zit ik nu op de 15 (ik word dus niet vrolijk van de rekening van de fotograaf straks. Trouwens, die boot kost echt geen drol. Voor 12 baht op en neer van Banglampoo naar Tha Tien en voor 4 baht van Tha Tien naar Wat Arun. Kijk daar doe je het voor.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?