<$BlogRSDUrl$>

woensdag, november 19, 2003

Bekende gezichten 

Ik ben nu bijna een maand onderweg en het is best wel grappig om zo nu en dan bekende gezichten te zien. Mensen die je ergens eerder hebt gezien en ze dan bijv. in Chiangmai weer een keer ziet. Niet dat ik ze gesproken heb en laat staan dat ik weet hoe ze heten, maar grappig is het wel om te merken dat mensen dan een soortgelijk reisschema aanhouden. Zo zat ik in Lopburi (oftewel de Apenheul in Thailand) in een internetcafe naast een fransman. Wij hebben amper een woord gewisseld, maar ik heb 'm in Sukhothai ook gezien en ik zag 'm zojuist hier in Chiangmai over straat lopen.

Ook zat ik van de week te bedenken dat het inmiddels iets meer dan een jaar geleden is dat ik gestopt ben met roken! En dat bevalt me nog steeds heel goed, alhoewel ik hier soms wel eens in de verleiding kom om er 1 op te steken; vooral 's avonds op een terrasje met een biertje erbij. Maar ik geef niet toe aan die verleiding!

Vanmorgen heb ik trouwens nog even een excursie gedaan, een toertje langs diverse fabriekjes. Zo heb ik een zijdefabriekje bezocht, een houtsnijwerkfabriekje, een fabriekje waar ze papieren parasols maken en beschilderen, en een zilverfabriekje. Er is echter een nadeel aan dit soort bezoekjes. Ik vind het altijd erg leuk om het produktieproces te bekijken alleen daarna word je een ruimte ingeloods waar dan van alles te koop is en het is natuurlijk de bedoeling dat je je helemaal suf koopt aan zijden kleding, houten meubels, stoelen, etc., handbeschilderde parasols en zilveren sieraden. Nou kan dat wel leuk de bedoeling zijn van zo'n tripje, alleen Luusje gaat daar niet in mee. Buiten dat, het enige wat ik echt de moeite waard vond waren 2 teakhouten stoelen, maar die waren zo'n 1.800 euro (geen baht!) totaal en met verscheping naar Amsterdam zou dat op bijna 2.000 euro uitkomen! En tja, zoveel centjes voor 2 stoelen, dan heb ik er niet voor over. Maar uiteindelijk was dit uitstapje leuk tijdverdrijf. Na terugkomst heb ik nog even snel een douche genomen en me even opgefrist en daarna heb ik uitgechecked. Ik ga zo nu even wat eten en bij de 7/11 wat snack en snaai kopen voor in de trein en dan laat ik me rond een uurtje of 3 door een Tuk-Tuk naar het station brengen. Ben trouwens benieuwd hoe de slaaptrein mij gaat bevallen. Als het net zo is als de dagtrein, dan wordt het een erg relaxed ritje naar Bangkok, waar ik morgen hopelijk redelijk uitgeslapen aankom.....

This page is powered by Blogger. Isn't yours?