<$BlogRSDUrl$>

donderdag, november 13, 2003

AAARRRGGGHHHH 

Heb ik net een hele lap tekst zitten typen, valt de verbinding weg net voordat ik alles heb kunnen saven. Nouja, dan begin ik maar weer overnieuw...:-(

Ik ben dus vanmorgen vanuit Phitsanulok vertrokken naar Sukhothai. Maar eerst heb ik natuurlijk nog wel even gedouched, mijzelf aangekleed (ik kan trouwens mijn bergschoenen weer aan, en het lopen gaat ook weer een stuk beter), en heb ik ook nog even ontbeten. Voor het ontbijt heb ik mij gewaagd aan de rijst met kip, wat qua smaakt te vergelijken was met nasi zoals je die bij de Chinees in Nederland haalt. Op zich prima te eten, alleen ik ben nu niet echt gewend om 's morgens een warme maaltijd naar binnen te werken, maar om nou helemaal niets te eten, dat leek mij ook niet zo'n goed idee. Na het ontbijt mijn rugzak verder ingepakt. Ik had gisteren even was kleding laten wassen en daar zat o.a. een crinkle bloesje bij. Nu heb ik mijn kleding teruggekregen en er zat geen crinklebloesje meer bij; alles crinkeltjes waren eruit gestreken.....hahahaha. Nouja, ze komen er vanzelf weer in. Ook kreeg ik een hele simpele katoenen 3/4-broek gestreken terug met een persnaad erin gestreken....ziet er niet uit, maar alles is wel weer lekker schoon en ruikt weer helemaal fris.

Enfin, rugzakje gepakt en uitgechecked en voor het guesthouse een fietstaxi geregeld die mij naar het busstation zou brengen. Rugzak in de fietstaxi gehesen, ikzelf er ook nog in en hup we gingen op weg. Het was een flink end fietsen en na een tijdje stopte hij bij een gewone bushalte. Ik probeerde hem duidelijk te maken dat ik bij de busterminal moest zijn, maar dat begreep hij niet. Bij de bushalte zat ook een monnik te wachten op de bus (je weet wel, zo eentje in van die mooie oranje gewaden) en die schoot mij te hulp. Hij wist mij ervan te overtuigen dat de bus naar Sukhothai wel degelijk bij deze halte zou stoppen. Oke, als een monnik het zegt, dan zal het wel zo zijn. Ik had met de fietstaxi afgesproken dat hij mij voor 20 baht naar het busstation zou brengen. Ik betaal hem met een biljet van 50 (verder had ik geen kleingeld of alleen maar een briefje van 1.000) en daar kon hij niet eens van wisselen. Ik was al op zoek naar een winkeltje waar ik dan evt. kon wisselen en toen kwam diezelfde monnik weer en die betaalde voor mij die 20 baht. Toen ik hem naderhand het geld terug wilde geven wilde hij daar niets van weten. Nu heb ik ergens gelezen dat het not done is dat een vrouw een monnik rechtstreeks iets geeft, maar ik weet niet of dat het was waarom hij geen geld van mij wilde aannemen, maar erg aardig vond/vind ik het wel.

Amper een paar minuten later kwam de bus. Dit geen geen airco bus maar een hele simpele bus; de stoelen zijn niet echt geschikt voor van die grote westerlingen, maar op de achterbank was het prima uit te houden. In deze bus waren een hoop ventilatoren dus warm of zweterig heb ik het niet gehad. En met een uurtje was de bus in Sukhothai en dat voor het luttele bedrag van 23 baht. Ik was nog niet uitgestapt of ik werd al meteen belaagd door een aantal mensen die mij met alle geweld naar 'hun' guesthouse wilde lokken. Uiteindelijk heb ik zelf een keuze gemaakt en ik zit nu in Sukhothai Guesthouse. Daar heb ik een bungalowtje met fan en airco, badkamertje met (warme) douche en toilet. De bungalowtjes liggen in een leuke tuin en het ziet er allemaal erg gezellig uit. Ik vrees alleen wel dat er wat meer muggen zullen zijn dan in Phitsanulok (dat wordt dus smeren vanavond).

Ik heb mijn rugzak neergegooid en wat spullen gepakt en ben naar het postkantoor gehobbeld, want ik had nog wat ansichtkaarten die ik wilde versturen en dat gaat wat lastig zonder postzegels. Daarna ben ik even naar de bank gegaan en heb wat travellercheques gewisseld. Niet dat ik helemaal zonder geld zat, maar ik kom aanstaande zaterdag aan in Chiangmai rond 8 uur 's avonds en dan zijn er vast geen banken meer open.

Morgen ga ik naar het historische park van Sukhothai. Het is open van 6 uur 's morgen tot 6 uur 's avonds en ik heb gepland om daar morgenochtend heel vroeg te zijn, zodat het dan nog lekker rustig is en ook niet zo heel erg warm. Ik ben benieuwd of ik morgen inderdaad zo'n vroege vogel zal zijn.....

This page is powered by Blogger. Isn't yours?