<$BlogRSDUrl$>

vrijdag, oktober 31, 2003

Zon, zee, strand en rugpijn!!! 

Inmiddels zijn wij aanbeland op het paradijselijke Koh Samed, na een lange reis vanaf Bangkok. Lang omdat de reis vanaf BKK eigenlijk 2,5 uur zou duren maar wij er zo'n dikke 4 uur over hebben gedaan. Voordat wij uberhaupt de bus konden nemen hebben wij er ook zo'n dik uur over gedaan om van ons guesthouse naar het busstation te komen met de taxi. Onze taxichauffeur reed nl. eerst naar het verkeerde busstation. Daardoor misten wij de bus van 11 uur, maar gelukkig ging om 12 uur de volgende bus alweer. Helaas wisten wij toen nog niet dat ie er zo'n uur over zou doen. Volgens mij heeft de buschauffeur gewoon een langzamere route genomen omdat hij onderweg nog wat mensen op had gepikt die hij later ook weer af moest zetten. En helaas werkte de airco in deze bus niet zo geweldig als in eerdere bussen die wij genomen hadden. Nouja, iets over 4 uur kwamen wij aan in Ban Phe aan de kust van waar de boot naar Koh Samed vertrekt. Helaas ging ik daar even heel erg goed door mijn rug terwijl ik mijn rugzak oppakte. Ik heb niet even een klein beetje een spier verrekt maar even heel erg. Maar ik laat mij niet zomaar uit het veld slaan. Ik ben toch de boot op gegaan en een kleine 3 kwartier later zaten wij op Koh Samed. Daar hebben wij weer zo'n pick-up gepakt en die reed ons over een zandweg (er zijn zo goed als geen verharde wegen op Koh Samed) naar het Guesthouse waar we nu zitten, Jepp's Beach. De kamers hier zijn wel een stuk duurder, maar daarvoor heb je wel een warme douche, airco en ...tv! En het is wel weer eens prettig om een beetje tv te kunnen kijken om zo weer eens op de hoogte te zijn van het nieuws in de wereld.

Gisterenavond hebben wij op het strand gegeten op nog geen 3 meter van de zee onder de bomen en in die bomen hangen allemaal lampionnen die 's avonds verlicht zijn. En ik moet zeggen hier kan ik snel aan wennen.....

De afgelopen nacht redelijk geslapen ondanks mijn rugpijn. Na te hebben ontbeten (dit zat bij de prijs inbegrepen) ben ik toch maar even naar het health center hier gelopen en me daar door de arts even laten onderzoeken. Hij concludeerde dat ik inderdaad een spier ernstig verrekt heb en ik heb inmiddels een paar pilletjes gekregen. Verder moet ik rust houden en dat ga ik dan ook doen. De omgeving is er zeker naar dat ik hier wel een paar dagen rust wil houden.....

This page is powered by Blogger. Isn't yours?