<$BlogRSDUrl$>

woensdag, oktober 29, 2003

Verbrande neus en insectenbeet 

Inmiddels weer terug in Bangkok en sinds afgelopen vrijdag alweer van alles gedaan. Op zaterdag ben ik met Jan naar China Town gegaan en daar zijn we over de markt gelopen (wat zie je toch vreemde dingen liggen op al die marktstalletjes. Daarna hebben we het wat moderner gedaan en zijn we naar het super moderne MKB (of was het nu MBK?) Shopping Center gegaan. Pfff....dat is echt super modern, 7 verdiepingen hoog en je kunt er van alles krijgen. Niet dat ik er wat gekocht heb, maar dat zal ik later deze vakantie nog wel een keer gaan doen.

Op zondag heb ik samen met Jan een excursie geboekt naar Ayuttaya, de oude hoofdstad van Thailand. Dat betekende dus vroeg uit de veren (om 7 uur) want om 8 uur zouden wij worden opgepikt. Dat werd dus uiteindelijk kwart over 8. Daarna werden we naar Kao San Road gebracht, waar we weer uit de bus moesten (dat stukje hadden we zelf wel kunnen lopen). Op Kao San zouden wij worden opgepikt. Alleen bleek dat er teveel mensen waren om in het minibusje te proppen. Uiteindelijk werd het dus zo geregeld dat Jan en ik dan met een taxi achter de minibus aan zouden rijden. Nou klinkt dat natuurlijk heel erg luxe, maar als je in een gammele taxi zit, waarvan geen enkele meter het doet, de schokbrekers al 10 jaar geleden vervangen hadden moeten worden, er op de plek van het gaspedaal alleen nog een stang zit, dan kun je je voorstellen dat het ineens een stuk minder luxe is. Wat gelukkig wel werkte was de airco. Ook presteerde onze chauffeur het om op de snelweg zijn handen van het stuur af te halen, zich half om te draaien en zijn ogen te sluiten. Nu was ik op dat moment even in slaap gedommeld, maar volgens Jan was het niet echt fijn. Gelukkig zijn wij heelhuids aangekomen in Ayuttaya en daar hebben wij verschillende tempels en overblijfselen van de voormaligen hoofdstad mogen bekijken en een boottochtje gedaan. Er was zelfs gelegenheid om een ritje op een olifant te maken, maar dat hebben wij niet gedaan. Ten eerste omdat het eigenlijk best wel zielig is en ten tweede heb ik het sinds ik in Afrika geweest ben niet meer zo op olifanten (dit vanwege een schijnaanval van een olifant). Het was uiteindelijk een zeer geslaagde dag. En natuurlijk heeft Luus weer iets verbrand....mijn neus en er is nu goed te zien dat ik een zonnebril op had. Nouja, beetje aftersun smeren en het gaat allemaal wel weer over.

Op maandag hebben wij Bangkok verlaten en zijn we naar Kanachaburi (K'buri) gegaan; de plaats die bekend is vanwege de beroemde (of moet ik zeggen beruchte) Bridge over the river Kwai. We zijn 's morgens op eigen gelegenheid naar het oostelijk busstation gegaan en hebben daar een kaartje gekocht voor de vipbus. Kost slechts 79 baht en in de bus kregen wij water en er was airco. Na een ritje van 2 uur kwamen wij in K'buri aan en voordat wij eigenlijk de gelegenheid hadden gehad om in de LP te kijken naar welk guesthouse wij wilden gaan, kwam er al een mannetje op ons af. Hij liet een foldertje zien van Sam's House en dat leek ons wel wat. Dus wij erheen en even een kamer bekeken. Het zag er allemaal prima uit, schoon, netjes, badkamertje met (warme) douche. Na de spullen de hebben 'gedumpt' zijn wij eventjes naar de beroemde brug gelopen. Nouja, eventjes! Vanaf ons guesthouse was het bijna een half uur. Onderweg er naar toe werd ik ook nog door een of ander beest erg venijnig in mijn grote teen gestoken. Gelukkig was het alleen maar een beet (dus geen gif, en ik loop nu ook niet met een ontzettend opgezwollen grote teen), maar het deed wel even verrekte veel pijn. Nou ben ik een echte die hard en ik ben dus gewoon doorgelopen en uiteindelijk trok de pijn wel wel en toen we eenmaal bij de brug waren aangekomen was ik het allemaal alweer vergeten. Nou kent bijna iedereen de brug wel van foto's etc., maar als je daar zelf staat is het toch wel even indrukwekkend. Ik ben er zelfs nog een stukje opgelopen maar een echt prettige ervaring voor iemand met hoogtevrees is dat niet (dat zal ook wel te zien zijn op de foto's).....

This page is powered by Blogger. Isn't yours?