<$BlogRSDUrl$>

donderdag, oktober 16, 2003

Shoppen (2) en afsnijden! 

Voor degenen die heel erg nieuwsgierig zijn of ik inmiddels nou dat bh'tje ergens anders wel heb kunnen kopen, heb ik goed nieuws. Ik ben inderdaad geslaagd en bij Livera, jawel. Hier werd ik tenminste prettig geholpen; was er een verkoopster die van alles voor mij uit de rekken haalde en weer terugbracht. Heerlijk om zo bediend te worden. En er was nog een leuke actie ook; 3 halen, 2 betalen! en ja dan komt Luus natuurlijk met 3 stuks thuis. Ook heb ik nog even de LP (Lonely Planet) van Cambodja gekocht. Ik liep daar al een tijdje over te twijfelen, maar ik heb 'm toch maar gekocht. Ik wil nl. vanuit Thailand een uitstapje maken naar Cambodja (Angkor Wat, Killing Fields, etc.) en dan is zo'n LP toch wel praktisch, want mijn Cambodjaans is nou niet echt om over naar huis te schrijven. Overigens is de LP van Cambodja 3x zo dun als die van Thailand, dus om het gewicht hoef ik het niet te laten.

Ook had ik vandaag het gevoel alsof ik een grote sticker op mijn auto had zitten waarop met koeien van letters stond: Snijd mij af!. Ik ben nl. vandaag tot 3x toe door (in mijn ogen) erg a-sociale automobilisten afgesneden. Eerst rij ik bij station Lelylaan en nadat ik optrok bij het stoplicht gaat de auto op de linkerbaan naast mij zonder het aan te geven (wat zijn er tegenwoordig toch veel auto's op de weg waarvan de knipperlichten niet werken!) zo hup naar rechts. Had mij natuurlijk over het hoofd gezien, en hij ging echt vlak voor mij rijden. Na een flinke toeter van mij, kwam er een verontschuldigend gebaar. Nouja, ok, ik maak ook wel eens een foutje in het verkeer. Zand erover. De volgende was op diezelfde weg. Komt er zo'n hele foute oude BMW met een rotgang aanrijden. Ik was op dat moment een vrachtwagen aan het inhalen en kon nog niet naar rechts en die BMW gaat echt op mijn kont rijden. Zo irritant is dat! En wat voor reactie dat bij mij geeft? Ik trap het gaspedaal ietsje minder in en ga nadat ik die vrachtwagen lekker langzaam heb ingehaald dan tergend langzaam naar rechts. Dat leverde mij het overbekende gebaar op, je weet wel, dat met die vinger. En alsof dat niet genoeg was, vond meneer het nodig om mij bij het volgende stoplicht af te snijden. Pfff.....zielig hoor, zo'n vent. Nouja, gezien de auto is het zo'n type wat vast een hoop moet compenseren en rijdt hij zo'n auto om zich nog een beetje man te voelen. En dan nr. 3. Ik rij vanaf de A10 de Gooiseweg op. Bij de stoplichten om rechtsaf te slaan sta ik op de linkerstrook. Het licht gaat op groen en ik ga rijden en de automobilist naast mij bedacht dat hij het nodig vond om zomaar ineens naar links te gaan (overigens ook weer een auto waarvan de knipperlichten kapot zijn!). Ik moest in de bocht vol op de rem en gaf een hengst op mijn toeter. Toen ik 'm even later voorbij reed, kwam er zo'n gebaar alsof het mijn fout was. Ja doei, no way. Even later zag ik 'm in mijn achteruitkijkspiegel ook weer een manoeuvre uithalen, waardoor ik dacht....die moeten ze echt van de weg halen. Die heeft zijn rijbewijs vast gekregen bij een pak melk ofzo, want dat was echt een gevaar op de weg. Nouja, ik ben veilig thuisgekomen en auto'tje heeft geen deuken en krassen opgelopen door dit soort manoeuvres.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?