<$BlogRSDUrl$>

zondag, oktober 19, 2003

Klaar! 

Ik ben er helemaal klaar voor; de rugzak staat ingepakt in de gang (en is zowaar nog te tillen ook, volgens mij weegt ie rond de 15 kg); de vuilniszak breng ik zo even weg; de vriezer is ontdooid, de koelkast is leeg, mijn kleren voor morgen liggen klaar, de kraan van de vaatwasser en wasmachine zijn dicht, de gaskraan is dicht, de buurvrouw heeft de sleutels en verzorgt tijdens mijn afwezigheid de plantjes (en dat zijn er heel veel: namelijk 4 vetplantjes!!!) en de post. Morgenochtend haal ik de laatste stekkers er allemaal uit en breng ik mijn auto'tje even weg en dan: op naar Schiphol. Ik moet bekennen dat ik nu toch wel een klein beetje zenuwachtig begin te worden. Ik hoop dat ik morgenochtend nog een boterham naar binnen kan werken.

Toch wel vreemd hoor. Vanavond slaap ik nog in mijn eigen bedje maar de komende 59 a 60 nachten slaap ik in het vliegtuig, guesthouses, bussen en treinen. De komende 2 maanden ga ik allemaal plaatsen bezoeken waar ik nog nooit geweest ben en ga ik dingen doen en zien die ik nog nooit gedaan en gezien heb. Ik ben van plan om in Thailand mijn duikbrevet te gaan halen, ik wil fietsen in Bangkok, ik wil op safari op een olifant en ik wil in een hangmat liggen in 'mijn' hutje aan het strand. Ga ik dit allemaal beleven en ervaren of ga ik juist allemaal andere dingen meemaken. Gisteren sprak ik een vriendin en op mijn opmerking dat 2003 best een heel bewogen jaar is geweest, maar wat ik met een mooie reis ga afsluiten zodat ik volgend jaar met een hele hoop nieuwe ervaringen op zak met een 'schone lei' kan beginnen, zei zij me dat ik nu juist een nieuw jaar ga beginnen. En zo zie ik het nu ook. 2003 is inderdaad een bewogen jaar geweest. Een jaar waarin ik hele moeilijke momenten heb gehad, afscheid heb moeten nemen van dingen, maar wat ik gelukkig toch weer een positieve draai heb kunnen geven. Ik ga nu aan een nieuwe fase beginnen. Ik zal het straks in Thailand misschien best eens moeilijk hebben en misschien krijg ik ook wel momenten waarop ik me heel alleen zal voelen en misschien krijg ik wel heimwee ook al heb ik daar nog nooit eerder last van gehad. Dat zijn allemaal dingen die ik nu nog niet kan voorzien maar ik zal alleen maar sterker worden op het moment dat ik me daar doorheen sla. De tijd zal het allemaal leren. Ik ga er in ieder geval een hele leuke tijd van maken!

This page is powered by Blogger. Isn't yours?