<$BlogRSDUrl$>

dinsdag, oktober 21, 2003

Ik ben er! 

Inmiddels ben ik aangekomen in Bangkok. Ik heb een goede vlucht gehad en had ontzettend mazzel met mijn plaats in het vliegtuig. Ik zat nl. bij de deur en kon dus mijn benen languit kwijt. Helaas heb ik niet kunnen slapen in het vliegtuig want vlak naast mij zat een moeder met drie kleine kinderen (waarvan een tweeling) en en die hebben de boel af en toe lekker bij elkaar geblerd. Maar enfin, ik ben nu dus in Bangkok en dan ben je dat ook allemaal weer vergeten en ik ga vanavond gewoon een beetje bij tijds naar bed. Het vliegtuig was met een beetje vertraging vertrokken, maar had flink wind mee en uiteindelijk zijn wij ruim een half uur eerder dan gepland in BKK geland. Toen even of mijn rugzak er ook was en ja hoor, die kwam vrij snel met de band naar buiten en toen heb ik hop een taxi gescoord naar het centrum. Die rit was al een belevenis op zich. De taxichauffeur had geen idee waar het adres van mijn guesthouse was, en ging daarom maar even bellen. Tijdens heb bellen reed hij dus niet op de rijbaan, maar op de strepen ertussen. Maar dat dezen wel meer auto's. Ik zat ook nog geen 2 minuten in de taxi of hij maakt zo'n rochel (mensen die wel eens in Azie zijn geweest, weten wat ik bedoel) en ik verwachtte min of meer dat hij het raampje zou opendraaien om 'm even naar buiten te spugen. Toen besefte ik: Oja, ik ben in Azie. Uiteindelijk vond ik het guesthouse waar ik zou slapen, hij zelf reed er nl. straal voorbij. Achteraf heb ik wel te veel betaald voor de taxi: 350 baht (ca. 7 euro), maar ik stond wel 3 kwartier nadat ik uit het vliegtuig stapte onder de douche. Een koude douche welliswaar, maar dat is hier met een temperatuurtje van 34 graden helemaal niet erg. En koud is niet zo koud is een koude douche als in Nederland, het is meer een beetje lauw. Verder doet de airco op mijn kamer het ook en heb ik nog geen enge beesten kunnen ontdekken.

Na mij te hebben opgefrist ging ik naar het restaurantje bij het guesthouse en daar liep ik Alies tegen het lijf. Zij is nu zo'n 11 maanden onderweg en gaat binnenkort naar huis. Met haar even op het terras zitten kletsen en ontbijten en we hebben ontzettend gelachen (o.a. over een paspoort hebben voor Friesland (je moet erbij zijn om het te kunnen begrijpen). Na een tijdje te hebben zitten kletsen zijn we even naar de beroemde Kao San Road gelopen. Die viel me een beetje tegen. Ik had verwacht dat deze nl. veel langer zou zijn en hij is maar een paar 100 meter. Maar het is wel leuk om te zien en het is inderdaad een echter backpackerstraat. Daar meteen maar even een hangslot gekocht voor mijn kluisje bij het guesthouse (en nu maar hopen dat ik mijn sleuteltjes niet kwijtraak). Op de Kao San Road hebben we bij een reisbureau'tje een tripje geboekt voor morgen naar de Floating Market voor 120 baht (2,5 euro ongeveer). Dit is een ochtendtripje en we vertrekken dan om 07.00 uur. Dat wordt dus om 06.00 uur opstaan, want ik wil ook nog even kunnen ontbijten voordat ik morgen op een boot ga zitten.

Het is wel even wennen hoor: de temperatuur, de geuren, de mensen, etc. De rest van de dag zal ik dan ook niet echt veel meer doen dan een beetje rondhangen en relaxen in de omgeving van het guesthouse en natuurlijk veel water drinken want ik zweet me hier een slag in de rondte, maar dat is een kwestie van wennen.

Tot zover deze update. Binnenkort meer...........

This page is powered by Blogger. Isn't yours?