<$BlogRSDUrl$>

donderdag, oktober 23, 2003

Efteling of Bangkok? 

Gelukkig heb ik de afgelopen nacht een stuk beter geslapen. Welliswaar ben ik niet aan de 8 uur gekomen maar het gaat al beter. Op de een of andere manier blijf ik vasthouden aan de NL-tijd. Ik denk dat ik vanavond even een slaaptabletje neem zodat ik even een nacht goed kan doorslapen. Vandaag was het ontzettend warm in Bangkok, ruim 33 graden met een hele hoge luchtvochtigheid, wat er toe leid dat je, ook al doe je helemaal niets, je een slag in de rondte zweet. Vanmorgen rond een uur of half negen wakker geworden en even douchen en ontbijten (fruit en thee) en daarna samen met Jan en Alies besloten om maar eens het Grand Palace te gaan bekijken. Daar aangekomen was het echt ontzettend druk (is ook wel logisch want het is een van de bekendste attracties van Bangkok). Het Grand Palace is het koninklijk paleis; net zoiets als bij ons het Paleis op de Dam en ook hier is het opengesteld voor publiek, behoudens op speciale data en als voor officiele gelegenheden. Ik weet nu ook waar ze bij de Efteling hun inspiratie vandaan hebben gehaald! Bij een van de attracties in de Efteling staan namelijk diezelfde wachters die hier in Bangkok ook staan.

We zijn in een heel rustig tempo door het Grand Palace gelopen en zijn regelmatig even ergens rustig gaan zitten. Dat was ook wel nodig wat het was ontzettend warm. Helaas was het wel heel erg bewolkt en dat is voor de foto's natuurlijk wat minder leuk, maar ach ik koop wel een paar ansichtkaarten of ik ga over een paar weken nog een keer er naartoe als het erg mooi weer is. Af en toe begon het een beetje te regenen, wat wel lekker was want koud is de regen niet. Na het Palace te hebben bezichtigd zijn wij ook weer op ons dooie akkertje teruggelopen naar het guesthouse. Daar even wat gegeten (een groentensoepje voor 60 Baht en daarna ging ieder even een uurtje of 2 lekker zijn/haar eigen gang. Rond 6 uur hadden we afgesproken om met zijn drieen samen ergens te gaan eten. In die paar uurtjes voor mezelf heb ik even lekker een douche genomen en ben ik even gaan lezen.

Tegen 6 uur ben ik met Alies en Jan naar hetzelfde restaurantje gelopen waar we de afgelopen 2 dagen ook al gegeten hebben. Ze hebben daar nl. ontzettende lekkere vis, noodles, etc. Gisteren en eergisteren heb ik vis gegeten (red snapper), zo vanaf de bbq en voor slechts 120 baht (!). Maar om nou 3 avonden achter elkaar red snapper te eten, vond ik iets teveel van het goede, dus vandaag had ik een soort nasi besteld maar dit is zeker niet te vergelijken met de nasi zoals je die in NL kent van de Chinees. Tijdens het eten trouwens nog vreselijk moeten lachen om een verspreking van Jan (TukTik), maar dat is lastig uit te leggen hier en alleen maar leuk als je erbij was (zoals vaak met dat soort dingen). Voor morgen zit in de planning een bezoekje aan de liggende boeddah in Wat Po of Wat Ahrun (Wat betekent tempel) en een boottocht door Bangkok. Morgen gaan Jan en ik ook even kijken wat ons volgende reisdoel wordt en tevens zullen we aan het einde van de middag Alies uitzwaaien, want zij vertrekt morgen naar Nederland. We zijn haar al aan het waarschuwen voor de kou en ze is inmiddels ook op de hoogte van Mabel-gate!

Wat trouwens wel even wennen is in Thailand is dat ze in elk restaurantje een of meerdere tv's hebben hangen/staan waarop speelfilms worden vertoond. Dat is op zich niet zo'n heel groot probleem, behalve als het geluid dan keihard aan staat. Bij sommige restaurantjes zie je dan ook alleen maar mensen die naar de tv zitten te kijken. Dat ziet er toch wel erg vreemd uit. Het grappige is dat het personeel zelf de grootste fans van de tv zijn en dat het soms dus even duurt voordat je zijn of haar aandacht hebt getrokken. Nu is dat nog heel vreemd, maar het zal mij niets verbazen als ik over een tijdje zelf ook bij een restaurantje zit en daar tijdens het eten een hele film ga zitten kijken.....tv's genoeg in Thailand tenslotte.....

This page is powered by Blogger. Isn't yours?