<$BlogRSDUrl$>

zondag, oktober 26, 2003

Effe een update 

Vrijdag 24 oktober 2003
En wat heb ik de afgelopen dagen allemaal uitgespookt? Nou allereerst zijn wij (Alies, Jan en ik) afgelopen donderdag (of was het vrijdag? Ik ben een beetje mijn dagen kwijt) naar Wat Po gegaan. Dit is ook een hele mooie tempel. Aldaar werd ons verteld door zo'n mannetje wat buiten stond dat deze tempel 's middags dicht zou zijn i.v.m. het bezoek van de Koningin van Thailand. Nou dat zouden we nog wel eens zien. De LP waarschuwde dat dit vaak gebeurt; deze mannetjes proberen je dan over te halen om een of ander tochtje met hen te gaan maken. Wij zijn dus gewoon even naar de ingang gelopen en wat bleek, de koningin van Thailand kwam inderdaad die middag de tempel bezoeken, maar de tempel was gewoon open! Hier besloten Alies, Jan en ik om deze keer de tempel te bezichtigen onder begeleiding van een gids. Dit was ontzettend leuk. Zo'n gids vertelt een stuk meer dat was je in de LP kunt lezen en het was nog een grappig mannetje ook. Het was een leuke en informatieve rondleiding. Halverwege stelde hij voor om naar de 'Fortune Tellers' te gaan, oftewel of je hand te laten lezen of om je horoscoop te laten trekken. Alies en ik lieten onze hand lezen en Jan ging voor de horoscoop. Het mannetje wat mijn hand 'las' sprak gelukkig engels, maar soms was het wel moeilijk hem te begrijpen. Het was trouwens eng om te horen hoe accuraat hij dingen wist, dingen van mijn persoonlijkheid, maar ook dingen uit het verleden waarmee ik in het heden nog moet dealen; soms bijna eng gewoon. Na deze 'openbaring' vervolgden wij onze rondleiding door Wat Po. Aan het eind van de rondleiding stelde onze gids voor om eventueel nog een boottocht over de kanalen van Bangkok te maken. Zo gezegd zo gedaan en voor 300 baht pp gingen wij met een longtail boot over de kanalen van Bangkok. Erg leuk. Alleen in de rivieren en kanalen wordt echt van alles gedaan; er wordt in gewassen, gezwommen, etc. en dan zie je een paar 100 meter verderop weer een dode hond in het water drijven. Ik zou dus niet voor mijn plezier daar in het water springen. Zeker niet toen later bleek dat er naast hele grote catfish (volgens mij is dit meerval in het NL) ook slangen in de rivier zwemmen. Jakkes. Enfin, na deze hele leuke boottocht zijn we met een Tuktuk teruggegaan naar ons guesthouse. Hier ging Alies even haar laatste spullen inpakken en na met zijn drieen nog wat te hebben gedronken was het voor Alies tijd om naar het vliegveld te vertrekken, want die vertrok naar Nederland.

Jan en ik besloten die avond om naar Patpong te gaan, een wijk in Bangkok die je evt. kan vergelijken met de wallen in Amsterdam. We namen vlak bij de Kao San Road een taxi en de chauffeur die zou ons wel even afzetten bij een club waar een show zo zijn. Zo gezegd, zo gedaan. Wij werden door de taxi afgezet ergens en het zag er helemaal niet uit of hier een club gevestigd was. Maar die was er wel degelijk. Na betaling van het luttele bedrag van 800 baht mochten wij naar binnen. Het was een zaaltje met een bar aan de ene kant en in het midden een podiumpje met wat spiegels en daar was een geheel ontklede thaise mevrouw met een enigszins verveelde uitdrukking op haar gezicht bezig om op een fluitje te blazen. En dat blazen deed zij niet met haar mond, maar met haar.....(vul zelf maar in). Dan sta je toch wel even raar te kijken. Gelukkig was ik niet de enige vrouw in het publiek; er zaten er meer, anders had ik mijzelf denk ik toch wel opgelaten gevoeld. De show werd vervolgd door diverse dames die allerlei kunstjes deden met hun .....; de een opende er een champagnefles mee, de ander stopte er een stift in en ging wat op papier schrijven, weer een ander liet er pingpongballetjes uitkomen en weer een ander haalde er een kettinkje uit waar scheermesjes aanzaten (ja scheermesjes, en ze liet zien dat deze erg scherp waren). Ook ging een mevrouw sigaretten roken met haar ..... en zo ging het maar door. De show werd afgesloten met een man/vrouw nummertje, die in een paar minuten tijd een poging deden om alle standjes uit de kamasutra te laten zien. Hierna begon de hele show opnieuw. Het is leuk om een keer te zien; het is nu eenmaal bekend dat dat in Bangkok te doen is, maar als je het een keer hebt gezien, dan hoef je het echt geen 2e keer meer te zien. Er is in Patpong ook nog een markt en daar zijn Jan en ik toen maar naar toegegaan. Ik was helemaal niet van plan om iets te kopen, maar zonder ook maar een bedrag te hebben genoemd aan een mevrouw die horloges verkocht heb ik uiteindelijk een 'echte' Gucci gekocht voor slechts 600 baht (ik ben beniewd hoe lang hij het blijft doen...hahahaha). Ze stond op een gegeven moment echt aan mijn arm te sjorren en toen bood ze zelf een bedrag van 600 baht (ze was begonnen met 1700) en dat kon ik natuurlijk niet laten lopen. Naderhand nog even een hapje gegeten bij een restaurantje in Patpong; het eten was lekker, maar niet bijzonder (meer van die eenheidsworst voor de toeristen).

This page is powered by Blogger. Isn't yours?