<$BlogRSDUrl$>

dinsdag, september 02, 2003

Sollicitatiegesprek 

Rond een uurtje of één vanmiddag werd ik gebeld door een webdesignbureau in Amsterdam. Ik had dit bureau via e-mail mijn cv gestuurd; dit naar aanleiding van een tip van een oud-collega van mij. Na even te hebben gekletst vroeg hij of ik vanmiddag nog tijd had voor een gesprek. Aangezien ik momenteel geen baan heb, had ik dus tijd en een afspraak gemaakt om half 3 vanmiddag. Ik was er mooi op tijd en we gingen in gesprek. Het gesprek verliep prima. Ik kreeg wel een paar vreemde vragen, zoals wat is je favoriete film en welke cd heb ik als laatste gekocht. Het schijnt dat dit soort vragen en met name de antwoorden op dit soort vragen iets zeggen over mijn persoonlijkheid. Wie kan mij vertellen wat voor persoonlijkheid ik ben als ik zeg dat ik Pirates of the Carribean (zie ook onder) een leuke film vind en ik onlangs nog naar de cd van INXS heb geluisterd?

Enfin, ook komt terloops mijn vakantie ter sprake (ik had in mijn e-mail gezet dat ik dus van 20 oktober t/m 18 december weg ben) en hij antwoordde dat het geen probleem was dat ik 4 weken weg zou zijn. Uh.....4 weken, volgens mij zijn het er 8,5. Hij had dus niet goed gelezen (!). Helaas kon hij mij dan ook niet aannemen. Wel gaat dat bedrijf nog uitbreiden en wellicht hebben ze eind dit jaar/begin volgend jaar weer mensen nodig. Jammer was wel dat ik nu voor niets naar het centrum was gereden, 4 euro (!) parkeergeld had betaald, terwijl als hij goed had gelezen hij mij dus niet eens had gevraagd om op gesprek te komen. Dat onderstreept maar weer eens hoe belangrijk het is goed te lezen!!!!

Nouja, na deze mislukte missie, ben ik dan maar even verder gereden naar Osdorp. Daar even wat gewinkeld, wat spulletjes gekocht voor de bruiloft van zuslief. En ja, zusje...ik heb nu ook schoenen!

This page is powered by Blogger. Isn't yours?