<$BlogRSDUrl$>

vrijdag, september 26, 2003

Redden of gered worden 

Gisterenavond kreeg ik een telefoontje van een vriendin uit Rotterdam. Ik heb haar 3 jaar geleden leren kennen op mijn reis naar Vietnam; zij was mijn kamergenootje tijdens die reis en wij hebben sindsdien nog altijd contact en eens in de zoveel tijd spreken we met elkaar af om weer even lekker bij te kletsen; en we hebben voor morgen een afspraak staan. Nu belde zij mij gisteren op met de mededeling dat we niet iets leuks in de stad zouden gaan doen, maar dat ze via, via heeft geregeld dat ze mee kon met een oefening van de Koninklijke Nederlandse Redding Maatschappij. Enige voorwaarde was dat ze mij dan ook mee mocht nemen en dat was geen probleem.

Morgen dus vroeg uit de veren om op tijd in Rotterdam te zijn voor een bakkie koffie. Daarna gaan we door naar Hoek van Holland om aan boord de gaan van de boot van de K.N.R.M. Men heeft ons verzocht om een oliepak en kaplaarzen mee te nemen ( ja, alsof ik dat standaard in mijn kledingkast heb hangen/staan!), maar een regenpak (zo'n ding wat ik vroeger altijd aantrok toen ik met de fiets naar school ging in de regen en waarna je zo lekker naar regenpak rook) is ook goed en een paar schoenen die nat mogen worden. Als we geen schoenen hebben die nat mogen worden, dan kon je ook gewoon op blote voeten. Voor de zekerheid neem ik gewoon een set droge kleding en een handdoek mee. Ik ben benieuwd; kijken of ik zeebenen heb of dat ik toch met een behoorlijk wit weggetrokken koppie over de reling hang.....

This page is powered by Blogger. Isn't yours?