<$BlogRSDUrl$>

zondag, augustus 10, 2003

Sollicitatiebrief 

Gisteren was het (het begint bijna saai te worden) weer heerlijk warm weer. Nadat de mist uit zee was opgetrokken brak het zonnetje door. Aan het eind van de middag ben ik dan ook even in het zonnetje gaan zitten. Dan is de zon niet meer zo sterk en hoef ik me niet voor een uurtje, soms 2 uurtjes, helemaal in te smeren met factor 20. In zo'n uurtje verbrand ik dan niet, maar kleur ik wel. Ga ik langer liggen bakken dan wordt het een paar dagen vellen trekken als ik me niet heb ingesmeerd. Maar voordat ik mijn handdoekje in het gras kon neerleggen, ben ik eerst nog even naar de supermarkt gegaan en heb De Telegraaf gekocht. Kon ik deze mooi doorspitten voor de advertenties en gelijktijdig een kleurtje krijgen. Op mijn dooie akkertje heb ik de krant van voor tot achter uitgespit en maar liefst 3 advertenties gevonden die mij wel aanspreken. Eentje zelfs bij de importeur van Cadillac & Corvette, deze importeur is nieuw in Europa en ondanks dat ze geen management ondersteunend personeel zoeken ben ik gewoon zo brutaal om ze een brief te sturen. Je weet tenslotte maar nooit en niet geschoten is altijd mis.

Vanmorgen dus even zitten zwoegen om een brief in elkaar te zetten en inmiddels ligt deze klaar om in de brievenbus te worden gedropt. En dan is het afwachten. Maar beter wachten op een antwoord van een sollicitatie, dan dat je helemaal niets doet. En trouwens, ik hoorde van een vriendin ook dat haar ex gekort werd op zijn WW-uitkering omdat hij al een week wist dat hij een week later geen baan meer zou hebben. Dat probeer ik dan liever te voorkomen. Nu had ik al gebeld met het CWI en daar werd mij verteld dat ik mij al per 18 augustus kan melden en inschrijven voor een uitkering met ingang van 1 september. Ik sta daar dus maandag 18 augustus om iets voor 9 uur op de stoep! En ik kom daar liever binnen met de mededeling dat ik al een paar sollicaties heb verzonden, dan met de mededeling dat ik tot op dat moment nog helemaal niets heb gedaan (behalve dan af en toe in de zon zitten).

Oja, ik heb trouwens ook van de week mijn ticket naar Bangkok (en ook weer terug naar Amsterdam) met de post gekregen. Dat gaat eigenlijk best wel snel zeg. Boeken via internet, dan via internetbankieren even betalen (die tickets waren helaas niet gratis) en met een week heb je je tickets in huis. Het ziet er nu ineens wel heel erg echt uit. En dan te bedenken dat ik over ruim 2 maandjes daar op het vliegveld land. Ik zal me op dat moment gerust even afvragen: "Waar ben ik aan begonnen?" Maar dat gevoel had ik ook toen ik mijn eerste groepsreis maakte naar Vietnam en dat is uiteindelijk ook allemaal goedgekomen, ik heb daar een topvakantie gehad en ik heb aan die reis een goede vriendin overgehouden (die momenteel ergens in Nicaragua aan het rondreizen is. Klinkt ook niet verkeerd!!! Misschien mijn volgende bestemming na Thailand? Of wordt het eerder Namibiƫ of Uganda?). Ik heb er gewoon erg veel zin in. Voor het eerst helemaal in mijn uppie op reis met niets meer op zak dan een ticket, een rugzak (met inhoud) en een Lonely Planet en de vrijheid om te gaan en staan waar ik wil. Als ik het ergens leuk vind dan blijf ik en als ik het ergens minder leuk vind, dan trek ik gewoon weer verder. Ik ben benieuwd.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?