<$BlogRSDUrl$>

zondag, augustus 31, 2003

Pirates of the Caribbean! 

Gisteren ben ik met een vriendin en collega (officieel kan ik haar nog 1 dag mijn collega noemen) naar de film geweest in Pathé Arena. Nu was ik nog nooit in die bioscoop geweest en het was sowieso al weer een hele tijd geleden sinds ik een film had gezien in de bioscoop. De laatste die ik in de bios heb gezien, was Titanic en dat was in Tuschinsky (voordat het theater verbouwd werd en ik kan me herinneren dat vanwege de krappe zitplaatsen 1 knie op slot zat toen de film afgelopen was). En nu dus Pirates of the Caribbean!

Nu had ik de afgelopen tijd al een aantal voorstukjes gezien en hier en daar gehoord dat het een hele leuke film is. Daarbij komt ook nog dat ik Johnny Depp erg aangenaam vind om naar te kijken, dus de keuze voor deze film was snel gemaakt. Van te voren even kaartjes besteld en dat was maar goed ook, want de film was uitverkocht (en dat terwijl hij in 2(!) zalen tegelijk draaide!). Bij Pathé Arena is het zo dat je geen zitplaatsen krijgt toegewezen, maar dat je gewoon neerploft waar je zelf wilt. Dus als je niet helemaal vooraan wilt zitten, moet je wel zorgen dat je een beetje op tijd de zaal binnen gaat. Ook is er geen pauze tijdens de film en persoonlijk vind ik dat wel prettig. En dan de film zelf. Ik vind 'm briljant; de film zit goed in elkaar, de special effects zijn erg goed (piraten die als ze in het maanlicht komen in wandelende skeletten veranderen) en Depp zelf speelt subliem hilarisch en brengt veel humor in de film. Absoluut een geslaagde avond dus. En oja, als je 'm nog niet hebt gezien en dat nog wel van plan bent, blijf zitten tot en met de aftiteling. De film heeft na de aftiteling nog een kleine verrassing in petto.....

This page is powered by Blogger. Isn't yours?