<$BlogRSDUrl$>

zondag, augustus 03, 2003

Krekels en nachtvlinders 

Elke zomer zijn ze er weer. Krekels. Ja, je weet wel, die beestjes die de hele avond en nacht tjirpen en dat geluid produceren waarbij je zo'n gevoel krijgt alsof je op vakantie bent op een tropische bestemming. Dat gevoel had ik gisterenavond ook toen ik naar bed ging. Balkondeur wagenwijd open (wel met een hor ervoor, want Luusje houdt niet zo van muggen) en ze deden weer overduidelijk hun best. Ik hoor sommige mensen wel eens klagen over die 'herrie' 's nachts, maar ik vind het heerlijk...

Tevens heb ik sinds een dag of 3 elke avond visite en wel van een nachtvlinder. Rond een uur of 11 dan komt dat beestje ineens weer mijn woonkamer ingevlogen en posteert zich na een paar rondjes door de woonkamer te zijn gevlogen steevast op de muur vlak boven mijn staande lamp. Hij vindt het licht van die lamp waarschijnlijk erg mooi. De volgende ochtend is hij dan weer verdwenen, maar het zou mij niets verbazen als hij vanavond weer door de kamer fladdert...

This page is powered by Blogger. Isn't yours?