<$BlogRSDUrl$>

donderdag, augustus 14, 2003

Het eerste sollicitatiegesprek! 

het was inderdaad een drukke dag. Zoals gezegd, 2 intake gesprekken gehad. Het eerste was vrij snel en kort en de vrouw waarmee ik het gesprek had vond ik een beetje typisch. Niet dat ze niet aardig was ofzo, maar ze was gewoon een beetje..... typisch. Daarna even .....?????..... (sorry zusje, dat kan ik hier helaas niet vertellen), en bij Wildschut even koffie gedronken. En toen op naar de volgende intake. Dit was zeer uitgebreid, met zelfs een Engelse test. Hmmm dat viel vies tegen die test. Ik klets altijd wel een end weg met Engels en ik kan me prima uitdrukken maar mijn grammatica Engels moet ik geloof ik maar eens gaan ophalen. Mijne score was wel voldoende alhoewel ik met een 6,7 eigenlijk niet echt tevreden ben. Het daaropvolgende gesprek was erg leuk en ook zeer grondig. Ze gaan daar zeker niet over één nacht cornetto. Ze hadden wel een paar vacatures waar ik eventueel geschikt voor zou zijn, maar de branche sprak mij niet echt aan (Accountancy). Ik zou graag in het autowereldje werkzaam blijven, maar het belangrijkste vind ik toch dat ik gewoon een leuke baan vind, met leuke collega's en een leuk salaris. Ik heb in ieder geval de toezegging dat ik aan een werkgever zal worden voorgesteld (vastgoedbranche) en dan wacht ik rustig af wat dat gaat worden.

Na al deze gesprekken even M. (van dat advocatenkantoor) gebeld en even een lunchafspraak gemaakt voor morgenmiddag. Dan bespreken we even wat zij nodig hebben op kantoor, wat ik te bieden heb (ook in verband met mijn vakantie van 2 maanden) en wie weet, misschien kan ik daar vanaf 1 september wel aan de gang, al is het maar tijdelijk. Ik heb dus morgen een sollicitatiegesprek! Ik heb liever werk dan dat ik mijn handje mag ophouden voor WW. Alhoewel, ik betaal al ruim 15 jaar braaf premies voor WW en ik heb inmiddels dan ook zeker een bescheiden bijdrage geleverd aan de WW-uitkering van een aantal andere werkzoekenden en vind ik het niet meer dan terecht dat ik dan nu misschien ook eventjes gebruik ga maken van datgene waarvoor ik al 15 jaar betaal.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?