<$BlogRSDUrl$>

woensdag, augustus 20, 2003

BBQ aan, BBQ uit, BBQ aan, BBQ uit! 

Gisteren had ik afgesproken met een oud-collega van mij om weer eens even lekker bij te kletsen. Ze is inmiddels verhuisd en dan kon ik ook meteen even het nieuwe stulpje bewonderen. Enfin, rond een uur of 5 ging in van huis weg. Toen ik naar mijn auto liep, hoorde ik een geluid wat klonk als pst, pst. Nu weet ik dat de Surinamers en/of Antillianen door dit geluidje te maken aandacht willen trekken van iemand. Persoonlijk vind ik dat echter een hele irritantie manier op iemands aandacht te trekken (ook toen ik jaren terug op Curacao was, kon ik er maar niet aan wennen) en mijn reactie hierop is dan ook om helemaal niet te reageren. Enfin, komt er een mannetje naar mij toegelopen en die zegt: 'Mag ik u iets vragen?' Dus ik denk, die zoekt een bepaalde straat of huisnummer hier in de wijk en hij kan het niet vinden. Maar nee hoor. Hij begint een heel verhaal over dat hij mij nu voor het eerst hier in de buurt ziet lopen en dat hij mij een hele aantrekkelijke vrouw vindt. Duh..... Ik bedank hem vriendelijk voor het compliment. Daarop begint hij een heel verhaal over dat hij het wel met mij ziet zitten en dat hij met mij uit wil! Ik vertel hem dat ik een afspraak heb en stap in mijn auto en gooi maar meteen de deuren weer op slot. Ik start mijn auto, doe de radio aan, zet mijn zonnebril op. Ondertussen staat die vent nog steeds naast mijn auto een heel verhaal op te houden dat ie mij zo ontzettend leuk vind, maar met de radio aan hoor ik er niet veel meer van. Echter, helaas voor hem is het een eng klein mannetje, heeft hij behoorlijk last van lijflucht (wat je van ruim een meter afstand al ruikt) en behalve dat ik in het geheel niet in hem geïnteresseerd ben, vind ik zijn houding, de manier waarop hij mij benadert, bijzonder onaangenaam. Wat denkt zo'n vent nu. Dat ik warm of koud word van zulk geslijm? Dat ik meteen met hem uit wil? Of nog erger, dat we meteen gaan samenwonen of zo? Nee, bedankt. Dan blijf ik maar liever vrijgezel! Bij het wegrijden staat hij nog steeds op de parkeerplaats; hij kijkt me na en gaat dan ook nog zwaaien! Die vent heeft dus echt een bord voor zijn kop!

Na dit hele gedoe was ik dus op weg naar Uithoorn waar J. en haar vriend hun nieuwe stulpje hebben betrokken. Ik kwam nog even in de file, maar toen ik eenmaal langs de Amstel richting Uithoorn reed, kon ik lekker doortuffen. Ik had alleen nog in Uithoorn een misser. Ik had een routebeschrijving van J. gekregen en die klopte prima. Ik moet alleen wel goed lezen en op de borden kijken. Zo had ik dus een bordje 'Doorgaand Verkeer' gemist (wat overigens wel een erg klein bordje was) waardoor ik op een gegeven moment wel de stoplichten zag waar ik moest zijn, alleen ik kon er niet komen omdat er een bussluis in de weg zat (!). En nu kan ik best een hoop met mijn auto'tje, maar om hem nu een bussluis in te sturen en de onderkant aan gort te rijden, dat vond ik iets teveel van het goede. Trouwens, dat vind mijn auto ook niet fijn! Enfin, even wat in de rondte gereden en niet veel later het adres gevonden. Ze had mij al verteld dat het huis was ze gekocht hadden een monument was. En het is inderdaad een ontzettend leuk huis. Een waanzinnig gave woonkeuken, mooie vloer, balken aan het plafond. Helemaal leuk! En dan ook nog een lekkere tuin erbij. Ik zou zo willen ruilen! Na een rondleiding door het huis was het tijd om te gaan borrelen en lekker bij te kletsen en ondertussen zou dan de bbq warm kunnen worden. Nou die bbq die had er blijkbaar niet veel zin in. Elke keer ging het vuur weer uit en ja dan worden die kooltjes niet echt warm. Uiteindelijk hebben we zo'n 4, 5 pogingen ondernomen om 'm aan te krijgen en nog belangrijker aan te houden. En dat is knap lastig als je geen lucifers en/of aansteker hebt (sinds ik gestopt ben met roken heb ik ook nooit meer een aansteker bij me). Maar met een kaars, die was aangestoken aan het gasfornuis, kregen we de cocktailprikkers (i.p.v. lucifers) toch aan en daarmee konden we dan weer de aanmaakblokjes aansteken, die dan weer de kooltjes moesten verwarmen. Ook een paar flinke scheuten spiritus hielpen niet. Maar wij lieten ons niet zomaar uit het veld slaan en na (volgens mij) de 5de keer bleef het vuur eindelijk branden. Maarja, dan duurt het nog gauw een half uur tot 3 kwartier voordat de bbq warm genoeg is om het vlees erop te leggen. Maar al met al hebben we op onze eigen onbeholpen wijze toch de bbq aangekregen. Waar zijn die mannen toch als je ze nodig hebt om een bbq aan te steken en zich heel sexy bezig te houden met vlees grillen? O, die komen pas als de bbq aan is, maar nog net op tijd om het vlees af en toe om te draaien...:-)

In ieder geval hebben we een hele leuke avond gehad en erg lekker gegeten. De mexicaanse potkachel ging ook nog aan en zo hebben we tot nog laat in de avond lekker buiten zitten kletsen. Zo krijg je wel een beetje een vakantiegevoel.....

This page is powered by Blogger. Isn't yours?