<$BlogRSDUrl$>

maandag, juli 28, 2003

Opgelost!?!? 

Vanmiddag dus bij mijn advocaat geweest. Heel de kwestie nog eens eventjes met hem doorgesproken en uiteindelijk besloten om werkgever telefonisch nogmaals een voorstel te doen; 4 maanden ontbindingsvergoeding en de advocaatkosten voor rekening van werkgever. Dat voorstel heeft hij telefonisch besproken, maar degene die hij sprak begreep het niet helemaal. Uiteindelijk heeft hij het voorstel op de fax verstuurd en zouden we de reactie van werkgever afwachten. Ik was net een half uurtje thuis of ik werd door mijn advocaat gebeld. Hij had contact gehad met werkgever (nadat zij natuurlijk met hun advocaat hadden overlegd) en werkgever kwam nu met het voorstel van 3 maanden ontbindingsvergoeding en de juridische kosten voor mijn rekening. Ik heb hem toen verteld dat het niet alleen aan mij lag dat deze hele situatie was ontstaan en dat ik nu genoodzaakt was een advocaat in te schakelen. Hij ging weer even bellen met werkgever.

Uiteindelijk is het volgende voorstel eruit gerold; ontbinding van mijn arbeidsovereenkomst per 1 september a.s., 3 maanden ontbindingsvergoeding en de kosten voor mijn juridische bijstand worden volledig gedragen door werkgever. Verder dien ik mij dan z.s.m. beter te melden (hoef ik dus morgen ook niet naar de afspraak met de bedrijfsarts) en word ik ontheven van het uitoefenen van mijn werkzaamheden. Per 31 augustus a.s. zal dan een afrekening volgen van werkgever betreffende salaris, vakantiegeld, vakantiedagen en 13de maand. Separaat zal dan een afrekening volgen van de ontbindingsvergoeding. In principe wilde werkgever per 31 juli ontbinden, zonder enige vergoeding. Ontbinding per 1 september + 3 maanden ontbindingsvergoeding is eigenlijk hetzelfde als 4 maanden en ontbinding per 31 juli. Die ene maand gewoon salaris ontvangen is gunstiger; want over de vergoeding wordt maar liefst 52% ingehouden, zoveel wordt er (gelukkig) niet ingehouden van mijn salaris.

Aan de ene kant kan ik het nog even niet bevatten dat er nu overeenstemming is met werkgever en dat alles nu afgehandeld kan worden. Aan de andere kant voel ik mij ontzettend opgelucht. Ik heb het gevoel alsof ik weer kan ademen; alsof er een zware last van mijn schouders is afgevallen. Hiermee kan ik dus aan de gang; om mij heen gaan kijken voor een andere baan.

Het is dat ik geen borrel in huis heb....maar anders had ik er nu zeker eentje genomen om te vieren dat het afgerond is...... Ik ben blij!!!!!

This page is powered by Blogger. Isn't yours?