<$BlogRSDUrl$>

vrijdag, juli 25, 2003

Neushoorn! 

Vanmorgen lekker vroeg op want ik had om 9.00 uur een afspraak bij een advocaat. Om 8.30 de deur uit en op naar het Stadionplein. Alleen ik wist niet dat ze daar de trambanen en wegdek aan het vernieuwen zijn, dus ik moest een beetje in de rondte rijden voordat ik uiteindelijk was waar ik moest wezen, maar ik was nog mooi op tijd. De advocaat heeft de stukken even bekeken en hij merkte al op dat ik waarschijnlijk niet echt zat te wachten op een outplacementprocedure. Hij heeft mij uiteindelijk weer doorverwezen naar een collega van hem, waarmee ik nu maandag een afspraak heb. De diverse correspondentie ligt al bij hem (via de fax).

Het grappige was dat dit kantoor per begin volgend jaar een secretaresse zoekt die het hele secretariaat kan gaan organiseren en hij vond mij daar zeer geschikt voor. Het werd dus een soort half sollicitatiegesprek. Ik heb besloten dit zeker in mijn achterhoofd te houden. Ik kan nu nog geen toezeggingen doen, daar ik op dit moment nog geen idee heb hoe een en ander gaat verlopen.

Wat nog grappiger was dat toen ik het kantoor verliet ik ineens oog in oog stond met een neushoorn! Ja echt waar een hele echte neushoorn. Wat bleek. Op het Stadionplein is een circus neergestreken en die hebben dus blijkbaar ook een act met een neushoorn. Toch wel vreemd om zo'n dier omgeven van dranghekken op het beton te zien staan tussen allerlei geparkeerde auto's terwijl ik vorig jaar neushoorns in alle vrijheid in het wild heb mogen zien. Zo'n dier wat dan gebruikt wordt bij een circus dat voegt dan niet voor mij. Ik zeg niet dat ze die neushoorn niet goed behandelen of dat zo'n dier per definitie altijd slecht behandeld wordt, maar toch zie ik zo'n dier dan liever in de vrije natuur.

Zo, genoeg geluld. Ik ga even naar Zandvoort....op een terrasje zitten.......

This page is powered by Blogger. Isn't yours?